Tjackmissbruk är helt förstörd, 22 år gammal
Jag är het förstörd efter att under ett års tid missbrukat amfetamin. Jag är endast 22 år gammal vilket gör allt så himla tragiskt. De bästa åren av mitt liv har jag förstört.
Allt började med att jag rökte cannabis och åktefast på det. Började lämna urinprover och då började jag använda annan narkotika som de inte testade mig för. Men det var amfetamin som jag fastnade för. Började använda det för jag kände att jag äntligen kunde få saker gjort. Till slut behövde jag det ens för att gå upp på morgonen. Ibland var jag nykter i en vecka eller så men fick sedan ett återfall.
Nu har jag bara en termin kvar på min universitetsutbildning och jag minns ingenting av det jag har gjort alla terminer innan detta. För jag varit hög under hela skoltiden. Min familj har jag slutat prata med för att jag inte vill visa mig såhär. Tagit bort alla sociala mediekonton för att jag inte vill påminnas om hur det en gång var..
Jag är numera också steril, har slutat få min mens och den verkar inte komma tillbaka :/. Har gått ner jättemycket i vikt och klarar inte av att sköta de enklaste sakerna som att handla man och laga mat. Om jag ska orka göra det måste jag ta tjack och när jag tar tjack orkar jag inte äta.
Jag hade en partner tidigare som gav mig flera chanser till att bli nykter men klarade inte av det. Så hon lämnade mig. Vilket är fullt förståeligt. Men om jag ska träffa någon ny måste jag bli bättre och krya på mig. Vilket just nu känns omöjligt.
Jag får pankík över min sviktande hälsa. Där jag sover 14h de dygn jag är nykter och ingenting de jag inte är det. Min mage är paj jag har som magkatarr hela tiden. Vad ska jag göra. Jag har testat gå till vården men de kommer sätta dit mig igen har jag aningar om.