När betalar ni hyra?
Vilket datum är det vanligaste att man betalar hyra? Ska skaffa hyresgäst och har aldrig hyrt själv.
Vilket datum är det vanligaste att man betalar hyra? Ska skaffa hyresgäst och har aldrig hyrt själv.
25e
"Hyran ska erläggas i förskott senast sista vardagen före varje kalendermånads början" brukar det stå på mina hyresavier.
Senast 30 vore bäst eftersom många har lön 27. Kommunens anställda t.ex.
25e
"Hyran ska erläggas i förskott senast sista vardagen före varje kalendermånads början" brukar det stå på mina hyresavier.
Senast 30 vore bäst eftersom många har lön 27. Kommunens anställda t.ex.
Sista vardagen i månaden står det på mina avier :)
Både 25.e och 27.e är vanliga datum. Men att hyran skall vara inne sista vardagen månaden innan låter mest rimligt. Jag har ju dom flesta fakturorna på boendet då.
27:e
Betalar 25:e står sista i månaden.
Jag har satt den 27:e med tanke på hyresgästers löneutbetalning som brukar vara den 25:e eller 27:e.
Jag har autogiro och hyran dras alltid sista vardagen i månaden.
Det bästa är väl att sätta att hyran ska vara dig till handa sista vardagen i månaden eftersom alla månader är olika långa och att de sista dagarna kan infalla en helg.
Tex om 27-28 april hamnar på helg kan du ju ha överseende med om hyran kommer in 1-2 mars.
Jag har autogiro och hyran dras alltid sista vardagen i månaden.
Det bästa är väl att sätta att hyran ska vara dig till handa sista vardagen i månaden eftersom alla månader är olika långa och att de sista dagarna kan infalla en helg.
Tex om 27-28 april hamnar på helg kan du ju ha överseende med om hyran kommer in 1-2 mars.
Om betalningsdatum infaller på en helg innebär det väl automatiskt att pengarna skall finnas senaste vardagen innan. Det gäller ju alla fakturor och löner jag sett villkor för.
Jag löste frågan i vårt fall genom att fråga vilket datum min hyresgäst ville ha i kontraktet.