• ejfrdn

🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?

Hej på er!
    Jag ska förhoppningsvis ruva nu i maj. Genomgår min första IVF och ska göra äggplock imorgon:)

• ejfrdn
    Nymphadora skrev 2023-05-07 16:06:25 följande:
    Hej och välkommen!
    Jag hoppas att äggplocket går bra för dig! Hur har stimuleringen varit? Har du fått många blåsor?
    Olivia91 skrev 2023-05-07 15:03:58 följande:

Åh va roligt att hitta denna tråden! ska läsa igenom vad alla skrivit :) jag satte in fryst embryo igår och har testdag den 18 maj! Jag plockade ut 23 ägg i februari därav 9 blev befraktade och totalt 4 överlevde, jag blev lite överstimulerad så fått vänta med att sätta in, men igår så blev de insättning :)

Kul att du har hittat hit!
    Det går mycket tid ibland till bara väntan i IVF-karusellen. Jag blev också lite överstimulerad första gången och fick vänta på insättning. Lyckades sedan pricka in exakt den dagen kliniken var stängd för utbildning så det blev ytterligare en månad senare. Sen tog det sig inte och så fick vi börja om från början.

Skönt att du äntligen fått komma till insättning! Vad det en 5-dagars blastocyst du fick sätta in? Det låter så skönt att ha några i frysen också.
    Jag tycker att stimuleringen gått bra. Var på ultraljud i torsdags och då fanns 10 fina blåsor. Nu är jag så jäkla nervös för att jag skulle ha ägglossat innan det är dags för plocket imorgon. Hoppas sååå att de ska få ut några bra ägg!
  • ejfrdn
    Nymphadora skrev 2023-05-07 23:46:44 följande:

Vilken otur för dig att bli sjuk precis vid insättning! Hoppas det tar sig nu när det äntligen blev din tur. 🤞 

Vad jag har förstått så är embryot väl skyddat där inne då det är säkert ingen fara att ?dunsa ner i soffan?. 😅 Men jag förstår att det är lätt att tänka tanken att det kan hända något! 

Jag har haft lite kramp i magen, som lättare mensvärk, som har kommit ett par gånger om dagen sedan dag 7. Dag 10 är precis slut nu. Enligt min vanliga cykel ska jag få mens imorgon så är supernervös att mensvärken ska dra igång på riktigt! Men har fortfarande ett litet hopp om att den inte ska komma. ❤️

Va spännande, Nymphadora! Håller alla tummar och tår för att mensen inte kommer!
Svar på tråden 🌷 Fler som ska ruva under Maj 2023?