Min chef tvingade mig skriva under felaktig Erinran!
Blev bjuden på resa med företaget för att fira över helgen för ett par månader sedan.
På arbetsplatsen arbetar vi 3-skift, jag var Schemalagd måndag-torsdag.
Så! nu till problemet. Jag spenderade många timmar under natten mot fredag med att dricka alkohol och spela spel online med polare. Blev få timmar sömn och jag kom också märkbart berusad till mötesplatsen. Inget jag trodde det skulle bli en grej utav då jag faktiskt var en av dom få som hade helg där. Helgen passerar och jag blir kallad på möte på måndagen där jag blir tilldelad en Erinran som säger att jag har varit full på arbetstid. Jag hade väntat mig lite snack om att det är dålig stil, vilket jag kan hålla med om. Men nu blev jag alltså anklagad för att vara full på arbetet! Jag säger att jag vill ta hem papperen och läsa men blir tillsagd att om jag inte skriver på nu så har jag redan nekat till "hjälp" och är därför skäl för uppsägning. Fick sedan ett behandlingskontrakt som är omfattande, som även det skulle skrivas under. När jag kontaktade facket och ville sudda bort den här stämpeln på mig så har jag på lokal nivå inte fått hjälp utan fick höra att min arbetsgivare har varit med länge och han vet vad han gör. När jag talade med rådgivningen via deras telefontjänst så blev det en hel annan respons, han skrev en rapport och tyckte det här har inte gått rätt till. Rapporten ligger nu hos samma snubbe på lokala facket som verkar ha helgonförklarat min arbetsgivare. Har blivit anklagad för att vara onykter på jobbet flera gånger nu men inga prover har visat något alls. Möte nästa vecka igen, Vad ska jag göra? lokala facket nissen vill inte komma. Cheferna kör med mig och vill inte ens röra frågan om hur jag faktiskt inte arbetade den där dagen.