• Ectea

Nya kärlekens barn är inte snäll med mitt barn

Ny kärlek sedan ett år drygt
    Vi bor inte tillsammans och har inga planer på det heller 
    Han har sina barn på heltid. Mamman inte med i bilden 
    Jag dottern ca 75%
    Hans barn avgudar mig. Särskilt dottern som är 11 år
    Min dotter på 9 år tycker väldigt bra om mannen och han är riktigt riktigt bra med barnen både hans och mitt
    Vi ses både med alla barnen eller bara med hans
    Vi ses när vi vill och kan och har jag dottern är hon med
    Tyvärr har det börjat bli problem mellan dottern och hans dotter på 11 år.
    Hans dotter är inte helt juste 
    Små gliringar, lite hackande
    Och i princip enbart när jag är ensam med dem bägge. Tex om mannen åker iväg och handlar eller bara är i ett annat rum ett tag.
    Hur ska man hantera och bemöta detta beteende?
    Min dotter säger att allt är bra, men jag tycker mig se att hon blir ledsen av det ibland iaf. Ibland tror jag att hon helt enkelt inte förstår gliringarna

• Svar på tråden Nya kärlekens barn är inte snäll med mitt barn
  • Anonym (Avund)

Tror att detta handlar om avund.
    Tjejen har ingen mamma och när hon ser dig med din dotter så blir hon avundsjuk. Hon ser det din dotter har som inte hon har. Du är inte hennes riktiga mamma och det blir jobbigt när hon ser er tillsammans. Pappa är pappa men man saknar en mamma

Du får prata med hennes pappa och ni får sedan prata med hans dotter. 

• Anonym (...)

Jag tror detsamma som ovan.
    Jag är själv bonusmamma till några barn. Deras mamma fungerar inte riktigt som hon ska och min man har vårdnaden och boendet. Första gångerna jag mötte barnen formligen sögs jag upp av ena dottern (då i förskoleålder). Jag blev bästavän/vuxenkompis/mamma i ett. 
    Det märktes tydligt hur barnet hade behov av en fungerande mammafigur. 

Precis som redan skrivits behöver du prata genom med pappan hur ni ska hantera. Sedan prata med båda flickorna (en i taget tror jag blir bäst, sen kanske tillsammans)

Man ska inte skuldbelägga den äldre, men hon måste förstå att hon inte kan hålla på och ge gliringar och vara småtaskig mot den yngre. Den äldre är snart tonåring - ni behöver stävja detta nu, för det kan bli hundra resor värre med en tonåring i full blom. 
    Barnen behöver känna, och lita på, att ni älskar dem båda och att det finns kärlek till båda. 
    Viktigt att använda pappan i det här, så att det inte blir du som ska ta allt ansvar för relationerna. 

• Drottningen1970

Ytterligare en sån här vedervärdigt tråd.

Hur fan är man funtad som förälder om inte alla känslor försvinner för en partner som är elak mot ens barn? 

Nåt allvarligt grundläggande måste fattas.

• Anonym (Mette)
    Drottningen1970 skrev 2023-05-01 10:26:17 följande:

Hur fan är man funtad som förälder om inte alla känslor försvinner för en partner som är elak mot ens barn? 

Hur är du själv funtad som inte läser trådstarten ordentligt?
  • Ectea

Tack för svar!

Jag har själv varit inne på avund och även försökt tänka på hur jag själv beter mig kring flickorna utifrån det.
    Samtidigt så skulle jag aldrig nagga på min egen dotters  och min relation och hennes trygghet i mig
    Faktum är ju att hur mycket jag än tycker om mannens dotter så är jag inte, och ska aldrig bli, en ny mamma till henne. 

Givetvis finns möjligheten att undvika att ses med flickorna 
    Tyvärr skulle det oundvikligt leda till att mannen och min dotter inte kommer ha någon relation alls, inte lära känna varandra, vilket inte heller känns optimalt

• Tecum

Det där verkar du fått helt om bakfoten. Rejäl fest igår, eller...
  • Anonym (Hmm)

Ts, pappan får så klart prata med sin dotter. Vad säger han om detta?

• FnizzigaSara

Du är så sjukt pinsam.. Hoppas inte du blir sådär jävla väck i närheten av dina barn.

OnT: prata med pappan och fråga vad han tycker är en rimlig väg framåt.
  • Drottningen1970
    FnizzigaSara skrev 2023-05-01 12:13:20 följande:
    Du är så sjukt pinsam.. Hoppas inte du blir sådär jävla väck i närheten av dina barn.

OnT: prata med pappan och fråga vad han tycker är en rimlig väg framåt.
    Jag kan ju i alla fall erkänna när jag har fel.

Ditt eget inlägg skvallrar ju inte heller direkt om en behaglig personlighet.
  • Tecum
    Drottningen1970 skrev 2023-05-01 20:55:21 följande:
    Jag kan ju i alla fall erkänna när jag har fel.

Ditt eget inlägg skvallrar ju inte heller direkt om en behaglig personlighet.
    Ja, heder åt dig! Det är många här som inte kan en så enkel sak...
Svar på tråden Nya kärlekens barn är inte snäll med mitt barn