• Tinadenfina92

Kraftig blödning barn lever

Jag skrev ett inlägg i går att jag fick världens blödning i toan och var rädd att de är ett pågående missfall, har blödig klumpar och har mensvärk. 
    Kom in på ultra ljud och kunde se lille bebis, levde och rörde  på sig samt hjärtslag. Det såg bra ut
    Läkaren var dock väldigt stressad så fick inget klart svar varför jag har dessa rikliga blödningar och smärta. 
    Då är min fråga, är de någon mer som har haft så här? 
    Tacksam för respektfulla svar. 

• Svar på tråden Kraftig blödning barn lever
  • Pimpinellan

Jag blödde ganska rejält, men fostret levde. Fick ingen förklaring för jag sökte ingen vård och min klinik tyckte bara jag skulle höja medicindosen. Jag har hört andra säga att de haft hematom i livmodern och att det varit det som blött ut.
    Jag fick senare i graviditeten veta att jag hade föreliggande moderkaka och det kan också göra att man blöder.

• Tinadenfina92

Vad är det för medicinens du tar? Jag tar ingen medicin. Läkaren sa inte något om hematom?  Sa bara att det kunde va så här och att bebisen lever. Dock är jag väldigt orolig ändå då jag har rätt så obekväm ner till och har ont. Men men får lita på läkaren   

• Pimpinellan
    Tinadenfina92 skrev 2023-04-30 22:09:10 följande:

Vad är det för medicinens du tar? Jag tar ingen medicin. Läkaren sa inte något om hematom?  Sa bara att det kunde va så här och att bebisen lever. Dock är jag väldigt orolig ändå då jag har rätt så obekväm ner till och har ont. Men men får lita på läkaren   

Jag tog Progynon. Inget vanliga gravida får. Du kan alltid ringa tillbaka till kliniken/läkaren och be om en mer utförlig förklaring. Men eftersom fostret levde i all välmåga var blödningen ofarlig. Återkommer den får du åka in igen. Eller gå till en privat. De brukar vara mer tillmötesgående.
  • Tinadenfina92

Jaaa okej ❤️
    Jo men precis, så jobbigt bara nör del ikson inte vet vart de kommer i från, de kom ju ut hur mycket som helst, aldrig sätt så mycket blod liksom .. typ ärrad för livet. Ja men precis, dock har jag liksom 3 timmar till närmsta ställe att kunna kolla ultraljud 

• Pope Joan II
    Tinadenfina92 skrev 2023-05-01 14:35:16 följande:

Jaaa okej ❤️
    Jo men precis, så jobbigt bara nör del ikson inte vet vart de kommer i från, de kom ju ut hur mycket som helst, aldrig sätt så mycket blod liksom .. typ ärrad för livet. Ja men precis, dock har jag liksom 3 timmar till närmsta ställe att kunna kolla ultraljud 

Du ska söka vård om du blöder igenom en binda i timmen.
  • Tinadenfina92

Ja precis! Nu får vi hoppas på de bästa att det inte blir några mer dramatiska blödningar och att lillen fortsätter att va stark . 

Svar på tråden Kraftig blödning barn lever