• Tinadenfina92

V. 11+3 plötslig riklig blödning

Under tidigare i natt låg jag och killen och kolla tv. Helt plötsligt kände jag att något kom i trosorna och på toa kom de ut än massa blod. Kan inte påstå att jag hade extrem smärta.
    Men när jag satt på toa rann de ur mig ca 2 gånger + lite tjockare klump 1 gånh, fick panik och ringde akuten, ambulans kom och prata med mig, och sa att jag skulle avvakta, är de ett pågående missfall kan de önså inte göra något.
    Dock har jag panik, tog två smärtstillande för att göra mig förberedd på smärtan.
    Har smått molande värk då och då,
    Dock avtog blödningen en del och blöder inte för tillfället så rikligt utan de kommer lite  färskt blod.
    Är  beredd på de värsta,  men är de mågon son fått liknande i denna veckan, och även att det har gått bra ändå?
    Så typsikt att de sker under helgen för .ig + röd dag på måndag  så barnmorskan blir det inte förrens å tisdag....

Uff.. är s orolig, ledsen och besviken på min kropp..
    .

• Svar på tråden V. 11+3 plötslig riklig blödning
  • strelitzia
    Tinadenfina92 skrev 2023-04-30 05:22:13 följande:

Under tidigare i natt låg jag och killen och kolla tv. Helt plötsligt kände jag att något kom i trosorna och på toa kom de ut än massa blod. Kan inte påstå att jag hade extrem smärta.
    Men när jag satt på toa rann de ur mig ca 2 gånger + lite tjockare klump 1 gånh, fick panik och ringde akuten, ambulans kom och prata med mig, och sa att jag skulle avvakta, är de ett pågående missfall kan de önså inte göra något.
    Dock har jag panik, tog två smärtstillande för att göra mig förberedd på smärtan.
    Dock avtog blödningen en del och blöder inte för tillfället så rikligt utan de kommer lite  färskt blod.
    Är  beredd på de värsta,  men är de mågon son fått liknande i denna veckan, och även att det har gått bra ändå?
    Så typsikt att de sker under helgen för .ig + röd dag på måndag  så barnmorskan blir det inte förrens å tisdag....

.

Hej,
    Är ledsen för vilken jobbig natt du har, jag vet precis hur det är. 
    Hur är det nu? Åk in till gynakuten om du har möjlighet, de kan göra ultraljud.

• Pope Joan II

Ja, det är förstås ledsamt och oroligt att börja blöda när man är gravid. Men menar du att du ringde efter en ambulans för detta? Det är ju inte alls vad de är till för. 

Tinadenfina92 skrev 2023-04-30 05:22:13 följande:

.

strelitzia skrev 2023-04-30 09:29:50 följande:

Hej,

Så bör man verkligen inte använda gynakuten. 

• Anonym (Fyfan)
    Pope Joan II skrev 2023-04-30 10:16:32 följande:

Ja, det är förstås ledsamt och oroligt att börja blöda när man är gravid. Men menar du att du ringde efter en ambulans för detta? Det är ju inte alls vad de är till för. 

Hej,

Fy fan vilket j-la skitsvar!!
    vad e det för folk som sitter framför familjeliv kan man undra. Skäms på dig. Men du har väl inte ens förmågan att skämmas. 
  • Anonym (B)

Hej,

Håller med. Däremot brukar de vara betydligt mer restriktiva nuförtiden med att skicka ambulans så förmodligen har sjuksköterskan som ts pratat med (gissar att hon ringde 1177 och inte 112) isf gjort bedömningen att det behövs. 
    Instämmer angående gynakuten. 
  • Tinadenfina92

Alltså det här hände kl 02:00 för mig nu på helgen också, jag fick panik oför att de forsa blod och kom ut klumpar. Det är min första graviditet så jag ringde ambulansen och dom var jätte förstående och skickade en som fanns inne, dom sa till och med att jag skulle ringa igen om de va ohållbart i ju med att jag inte heller har någon som kan köra mig.  
    Har osvitl inte nu men när jag hår på toaletten nu och sitter så kommer de ut mer och mer klumpar så jag är nog säker på pågående missfall tyvärr... jag känner mig inte ens gravid längre.

• strelitzia

Hej,

Det är precis en av alla olika anledningar man kan ta sig till gyn akuten för. 
    Jag vet för jag har gjort de, och dom ville inte skicka hem mig pga det ansågs såpas långt gånget att dom ville ha koll på att kroppen klarade av att hantera de, vilket den inte gjorde. 

Har man inget trevligt att skriva till någon som uppenbarligen går igenom något jobbigt, då kanske man bara ska skita i att skriva. Idiot.

• Tinadenfina92

Ja fruktansvärt bemötande vissa har. 
    Jag åkte in på akuten och kolla ultraljud. Bebis lever fortfarande och hörde hjärtslag. 
    Läkaren var dock väldigt stressad o liten så fick inte mer svar än att allt såg bra ut och jag kunde åka  hem. 
    Har fortsatt mensvärk och nu har jag bruns flytningar. Så hoppas på att det försvinner helt snart. Hade ingen infektion i kroppen eller så heller så hoppas på de bästa.

• strelitzia
    Tinadenfina92 skrev 2023-04-30 11:34:11 följande:

Alltså det här hände kl 02:00 för mig nu på helgen också, jag fick panik oför att de forsa blod och kom ut klumpar. Det är min första graviditet så jag ringde ambulansen och dom var jätte förstående och skickade en som fanns inne, dom sa till och med att jag skulle ringa igen om de va ohållbart i ju med att jag inte heller har någon som kan köra mig.  
    Har osvitl inte nu men när jag hår på toaletten nu och sitter så kommer de ut mer och mer klumpar så jag är nog säker på pågående missfall tyvärr... jag känner mig inte ens gravid längre.

Beklagar verkligen Hjärta
    Jag rekommenderar att du kollar upp att kroppen lyckas hantera de själv, så det inte är kvar något.

Det hände mig  i v11+6. Jag låg på akuten ett dygn, tabletterna som skulle skynda på processen hjälpte inte helt så fick genomgå en skrapning innan jag åkte hem, hade även en infektion och fick gå på antibiotika.  
    Det var min första graviditet också, tiden efter var nattsvart. Jag försöker tänka på att det högst troligt var fel på fostret, att de ändå inte hade klarat sig, att de hittat fel vid kub som jag skulle gjort 2 veckor senare, och att det var bättre att de hände när de hände än senare, en klen tröst. 
  • strelitzia
    Tinadenfina92 skrev 2023-04-30 23:15:18 följande:

Ja fruktansvärt bemötande vissa har. 
    Jag åkte in på akuten och kolla ultraljud. Bebis lever fortfarande och hörde hjärtslag. 
    Läkaren var dock väldigt stressad o liten så fick inte mer svar än att allt såg bra ut och jag kunde åka  hem. 
    Har fortsatt mensvärk och nu har jag bruns flytningar. Så hoppas på att det försvinner helt snart. Hade ingen infektion i kroppen eller så heller så hoppas på de bästa.

du hann svara under tiden jag skrev

Vad skönt att det såg bra ut, vilken otrolig lättnad! Hoppas att det avtar, det är svårt att inte oroa sig när man blöder. 

Svar på tråden V. 11+3 plötslig riklig blödning