• lillefröe

Ska missfall vara såhär?

Har fått missfall. Blödit först sparsamt sen mycket kraftigt med klumpar I ett par dagar och nu igår knappt något alls. Trodde det var över så att säga  

Nu har jag fått kraftig mensvärk igen och börjat blöda klumpar igen idag. Kan det gå så fram och tillbaka och hur länge ska man räkna med att det gör det? 

• Svar på tråden Ska missfall vara såhär?
  • Maymom

Det kan vara lite fram och tillbaka. Jag fick ett missfall I v11 då jag blödde extremt kraftigt under två dar, sen lite sparsammare, sedan fick jag känningar igen dag 4 men det kom inte lika extremt då. Men åkte in till sjukhuset då jag kände att jag inte klarar om det sätter igång igen, hade legat hemma helt utan ork den dagen, blev inlagd och fick blod och hjälp att få ut det sista.

När jag tog tabletter för att hjälpa ett ma komma ut så blödde det ordentligt ett dygn och sen 4 dagar senare kom en stor klump(v.14-15 då)
    och vid en Abort med tabletter lugnade det sig efter 2 dar för att en vecka senare komma som en mindre mens.

så tror det är olika från gång till gång men inget konstigt att det minskar och sen kommer mer.
    men prata med en bm om det fortsätter så i över en vecka, för då kanske du behöver hjälp att få ut det sista.

Du ska ju självklart prata med dem också om du blöder så mycket att Du blöder igenom 2 av största bindorna 3 timmar i sträck eller mer. Eller om du får feber.

Men jag tror som sagt inte det är någon fara, 2-4 veckor är normal tid för ett missfall, men inte lika kraftigt hela tiden då.
    Lycka till!

Svar på tråden Ska missfall vara såhär?