MA två gånger på rad?
Jag blev gravid i oktober och på ett ultraljud i vecka 8+4 fick vi se att hjärtat tickade och allt såg perfekt ut och storlek stämde enligt ÄL. När vi sedan kom till NIPT i vecka 11 fanns inga hjärtslag mer och graviditeten hade avstannat i 9+1, dvs några dagar efter ultraljudet. Jag fick göra en abort med hjälp av mifegyne och cytotec i mitten av december.
Sedan blev jag gravid direkt i januari men började blöda bara några dagar senare, nästan samma sak hände i februari men då hann det gå en vecka innan missfallet kom. Det var dock väldigt lättsamt, och jag antog att kroppen inte var riktigt redo för ny graviditet och det var så svaga streck på testerna så jag hade ändå en misstanke om att det inte stod rätt till.
Blev sedan gravid igen i mars, väldigt tidigt fick jag starka fina tester och tydliga symtom. Gjorde ultraljud i vecka 6+6 där vi fick se hjärtslag, och även ett i 7+6 där också allt såg toppen ut. Nu gick jag in i vecka 10 igår (är precis i 9+1 idag som det avstannade förra gången) och senaste dagarna har illamåendet inte alls varit lika jobbigt som tidigare, går lite upp och ner, precis som i höstas vid mitt MA (insåg att illamåendet lättat ganska precis kring den tidpunkt då fostret dött). Har liksom mer energi! Vi har redan tre barn och jag brukar må väldigt illa mycket längre än såhär så jag blir såklart orolig
Förstår att det KAN hända igen men det känns så osannolikt och som världens otur om det skulle hända igen i nästan precis samma vecka... eller? Någon med erfarenhet?