• Siass

Illamående slutat i vecka 6

Hej,

Jag började må mycket illa flera dagar innan beräknad mens och ett litet tag därefter. Är i vecka 6 nu och illamående har avtagit sen x antal dagar tillbaka. Det känns lite lurt tycker jag, är ju snarare nu som jag bör börja må illa. Positiv på graviditetssticka, orolig för missfall. Någon som varit med om liknande? Väldigt tidigt illamående som avtagit? Isf, har det lett till missfall eller fortsatt graviditet?

Mvh

• Svar på tråden Illamående slutat i vecka 6
  • Jenam248

Mitt illamående har inte börjat förrän typ v 7-8 under alla mina graviditeter, så du kan ju se om det kommer tillbaka. Annars har illamåendet slutat runt v 10 i en graviditet (missfall 2v senare) och vecka 11 och 12 med de andra (gick bra).

Rätt omöjligt att säga i dagsläget hur det kommer gå. Jag skulle säga avvakta och går det bra så va tacksam att du sluppit må illa Förvånad

Lycka till!

• Maymom

Mitt illamående slutade runt
    v11 vid graviditet som gick bra.
    v.10 ma som avstannat v9, upptäcktes vid kub.
    inget illamående alls ma upptäcktes v11, avstannat v7.
    v10 och idag v11 såg jag ett hjärta. Har hemsk  halsbränna och yrsel denna graviditet.

Hoppas det går bra för dig. Alla graviditeter är olika så det är svårt att jämföra...

• Siass

Tack för era svar! Det är ju som ni säger att varje graviditet är unik och det är bara att vänta och se. Så svårt med tålamodet bara...och så olikt denna ggn jämfört med tidigare graviditet där illamående började senare och var ihållande tills efter v. 12 skulle jag gissa. Det som jag är s lurt är just ma. Att det ska dröja flera veckor innan man får kännedom et...

• Siass

Det har gått bra hittills, i vecka 16 nu och allt ser fint ut. Illamåendet kom tillbaka lite senare och fanns där lite fram o tillbaka men inte så kraftigtGlad

• Loreena1
    Siass skrev 2023-07-05 19:06:40 följande:

Det har gått bra hittills, i vecka 16 nu och allt ser fint ut. Illamåendet kom tillbaka lite senare och fanns där lite fram o tillbaka men inte så kraftigtGlad

Skönt att höra! Mitt illamående har också minskat ovmch jag är i v 6+2.. Kanske inget att oroa sig för då, men jag är nojig av mig. 
  • mulin

Skön tråd att läsa! Jag är i samma sits nu. Dä i vecka 6+3 idag och gjorde VUL för två dagar sedan där man såg ett pickande hjärta. Då hade jag haft extremt illamående från morgon till kväll men bara hunnit haft det i två dagar. Igår vaknade jag upp utan symtom över huvud taget! sån otrolig kontrast från hur man kände bara 12 timmar tidigare. 

Blir såklart otroligt orolig och tror att jag fått missfall/MA. när Brösten slutat ömma, inga känningar av växtvärk, inget illamående och inte samma trötthet. Hoppas så att symptomen vill komma tillbaka ? har fler här inne erfarenheter får ni gärna dela med er. 

Svar på tråden Illamående slutat i vecka 6