• Lessfear

Jävla rakning! Hjälp

Snart är badsäsongen här vilket betyder att man kommer gå mycket i bikini o baddräkt. Men jag avskyr de röda små finnar , utslag man får av att raka bikini linjen hela jävla tiden. Använder alltid min mans rakhyvel,  Gillette, då jag tycker de blir mycket bättre.. 
    Hur gör ni andra ? Rakar? Isåfall med vad?
    Vaxar? Hemma eller salong? 
    I need help

• Svar på tråden Jävla rakning! Hjälp
  • Mortiscia80

Sluta raka bikinilinjen då. Ansa eller lägg håret innanför. Vem rakar du dig för, vem ska se och bedöma det där? Din man lär väl inte bry sig, annars skulle du behöva raka dig där året runt och vad omvärlden tycker spelar ingen roll, de ska väl inte stirra på ditt skrev ändå.

• Pilsner
    Lessfear skrev 2023-04-27 10:15:28 följande:
    Jävla rakning! Hjälp

Snart är badsäsongen här vilket betyder att man kommer gå mycket i bikini o baddräkt. Men jag avskyr de röda små finnar , utslag man får av att raka bikini linjen hela jävla tiden. Använder alltid min mans rakhyvel,  Gillette, då jag tycker de blir mycket bättre.. 
    I need help

Skaffa egen hyvel!

Det är inte hyveln det är fel på. Din makes hudrester ställer till det.
  • EnAnonumius
    Lessfear skrev 2023-04-27 10:15:28 följande:
    Jävla rakning! Hjälp

I need help

Jag använder en egen saftyrasor..  Använder inte moderna kassetthyvlar.
    Om man skall låna så skall man se till att det är nytt blad.. D.v.s man skall inte dela blad med andra..

En annan sak som många glömmer bort är att man skall alltid värma upp huden med en varm fuktig handduk, i någon minut, innan man lägger på rakskummet/rakkrämen. Detta minskar detta med problem med små röda prickar. Sedan när man är rakad så skall man smörja in huden efteråt med något återfuktande kräm. En bra hudlotion duger fint när det gäller bikinilinjen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nytt eller gammalt

Jag gjorde superdyr laserbehandling. Det tog till slut bort så pass mycket hår att man kunde sluta raka sig. Sen växer det långsamt tillbaka, men under åtminstone 5-7 år behövde jag inte bry mig alls och det var skönt.

Svar på tråden Jävla rakning! Hjälp