• Caiserin

Hemlighetsfull bebis

Hej!

Jag gjorde RUL igår och vi var väldigt förväntansfulla över att få veta könet på den lilla där inne men tji fick vi.

Försökte titta under ultraljudets gång men kunde inte se några tre streck eller något annat (bara navelsträngen). Min man tyckte att han såg tre streck men vi båda upplevde att vi såg något pung-likt vid ett tillfälle så vem vet?
    Bebisen låg nedåtvänd och barnmorskan kämpade på med att få bra bilder på organen, sa att det var en svår vinkel att se i. När vi frågade om vi kunde få veta vilket kön bebisen hade så tittade hon igen men sa att hon inte ville säga då hon inte var säker (förståeligt).

Nu är man ju himla nyfiken haha! I och med att vi inte kunde se något så lutar vi mot en flicka men tänker samtidigt att det nog kan vara mer komplicerat än så.

Hörde 

• Svar på tråden Hemlighetsfull bebis
  • Caiserin

..fortsättning

Hörde om "skull theory" och undrar om det är någon här som vill gissa? 

Tack så mycket ❤️.
  • Kewi

3 streck kan innebära både pojke och tjej :) 

Men fick ni hem någon potty shot även fast just hon inte kunde se?

• Caiserin

Tack! Nej tyvärr vi var nog lite sena då hon hade fått kämpa så mycket med den övriga undersökningen (som såg bra ut tack och lov).

• Jenam248

Mitt yngsta barn hade två streck på ultraljudet (KUB). Var övertygad om att det var en flicka, för hade läst att 2 eller 3 streck var flicka. Men ut kom en pojke, så det är nog inte så pålitligt :)

Man ska nog lämna bedömningen upp till de som jobbar med det :) Fast gissa är alltid roligt!

• Caiserin
    Jenam248 skrev 2023-04-25 18:49:18 följande:

Mitt yngsta barn hade två streck på ultraljudet (KUB). Var övertygad om att det var en flicka, för hade läst att 2 eller 3 streck var flicka. Men ut kom en pojke, så det är nog inte så pålitligt :)

Man ska nog lämna bedömningen upp till de som jobbar med det :) Fast gissa är alltid roligt!

Ja det är roligt att gissa :). Vi får hålla oss till tåls helt enkelt. 
  • Maymom

Du får lägga in en bild om du vill att folk ska gissa på huvudformen.😊

eller Om du har bild från v14 så finns ju nubteorin man kan gissa utifrån också. 😊

• Caiserin

Här kommer bilder, från kuben:

Från v.19:

Vid båda tillfällena låg bebisen som den ville och kände inte riktigt för att flytta sig :).

• Maymom

Min gissning är pojke utifrån skallteorin. Jag hittar inte nubben på bilderna, men det kanske nån annan gör.😊

• Caiserin
    Maymom skrev 2023-04-26 07:27:37 följande:

Min gissning är pojke utifrån skallteorin. Jag hittar inte nubben på bilderna, men det kanske nån annan gör.😊

Tack så mycket! :).
  • Caiserin
    trollhona skrev 2023-04-26 21:15:29 följande:

Ni kan ju alltid göra NIPT om ni vill veta

Ja det är ju ett alternativ, vi får fundera helt enkelt, annars får det bli en överraskning.
  • Caiserin

La upp bilder i en "Nub theory"-grupp och admin där tycker att den har en pojk-vinkel. Blir så spännande att se om det stämmer.

• Jexsan

När jag gjorde rul 2018 så såg vi heller ingen snopp. 
    Trodde det var en tjej men ut kom en frisk liten pojk :) 

Såg inget på mitt rul denna gången heller men gissar att det är en pojke denna gången med. :) 

• MeEmmA

I min förra grav. var det svårt att se kön på rul, därfö trodde vi att det var en flicka.  Men när vi Gjorde ett extra ul vid v.32 för att kontroller moderkakan så hade en våldigt synlig pung växt till sig Och då var det ingen tvekan om saken. 

• Maymom
    Caiserin skrev 2023-07-05 19:59:46 följande:
    Kanske flicka? 
    Vad är det för vinkel?
  • Caiserin
    Maymom skrev 2023-07-05 20:13:55 följande:
    Vad är det för vinkel?
    Vet inte.
Svar på tråden Hemlighetsfull bebis