• niska

    Hur sälja barnkläder i paket? Söker tips

    Jag har massor med barnkläder att sälja. Orkar inte sälja varje plagg för sig utan har istället tänkt att sälja paket med kläder, uppdelat på storlek. Men det jag har märkt är att Tradera och Blocket har gränser på hur många bilder man får lägga ut. Blocket har max 6 bilder. Tradera har max 5 bilder. Jag skulle gärna lägga ut bilder på varje plagg i paketet - kan jag använda någon annan bilddelningstjänst och länka från annonsen?

    Sedan undrar jag om jag borde försöka sikta på ca 1 kg per klädespaket. Då får man som köpare ut som mest för frakten. För jag tror både blocket och tradera har att man betalar för 1 kg även om det understiger den vikten.

    Jag undrar också om jag vågar lägga ut paketen för 1 kr startpris på Tradera. Någon som har provat att sälja klädespaket med sådant startpris? Vet att för elektronik brukar det alltid ge väldigt många budgivare när man börjar på 1 kr - vilket leder till högre slutpris.

    Hoppas ni har några bra tips till mig :)

  • Svar på tråden Hur sälja barnkläder i paket? Söker tips
  • Anonym (Börja)

    Om du inte redan gjort det, lägg tid på att studera annonser på t ex Tradera och Blocket. Följ utgångspriser och slutpriser ett tag. Då får du en bra bild över marknaden så att säga och förstår vilken typ av klädvalet somr attraktiva och till vilket pris. 

  • Anonym (Säljare)

    Gör kollage av bilderna så får de fler i en bild. Eller lägg upp tex alla tröjor lite vikta på en bild, byxor på en.... och med kommentar om fler bilder önskas maila

  • blomman 2

    Jag har sålt kläder på FB köp/sälj trådar. 500kr kassen med varierade och prisvärda kläder. Varje kasse i en storlek, gått kanonbra! Lagt bilder också på innehållet. Ofta har samma köpare handlat då denne vet vad jag säljer. Köparna är ofta från samma område och vi möts upp hos mig, Sålt på detta vis i 7 år nu, 

Svar på tråden Hur sälja barnkläder i paket? Söker tips