Positivt test, fick mens 2 dagar efter
Hej! Jag testade för första gången positivt på stickan i onsdags och skulle enligt min app då vara i vecka 4+1. Fram tills dess hade jag egentligen bara fruktansvärt ont i ryggen och kissade hela tiden och kände mig uppsvullen (något jag annars aldrig gör). På fredagen hade jag lite känningar i magen men inget jag oroade mig över tills att jag kände att det rann i byxan och Värken släppte helt. Gick på toa och såg till min förvåning mens i trosan (jag har annars alltid rosa flytningar på morgonen innan jag får mens). Där fick jag panik och ringde 1177 som rekommenderade mig att åka in, väl där så blev jag hemskickad utan kontroll. Jag har testat igen och fått en väldigt svagt streck (första testet jag gjorde var digitalt så jag kan inte jämföra steck).
mensen har varit som en vanlig mens, lite klumpar i början. det enda som skiljer sig är att ja knappt får något i bindan utan det kommer när jag sitter på toan. Jag vet att detta är super individuellt, men är det naivt av mig att tro att jag fortfarande kan vara gravid? Vill verkligen tro det men fruktar ju tyvärr missfall.. har ni någon erfarenhet av detta och hur lång tid tid det innan ni fick definitivt svar på om ni var gravida eller fått mf?