Långdragen blödning men fortfarande gravid?
Hej! Känner att jag behöver ventilera lite efter en händelserik dag.
för att sammanfatta det hela började det såhär:
jag fick influensa för några veckor sedan och det gjorde att min mens sköts fram tills dagen jag blev frisk. Allt var som vanligt de första dagarna, däremot avtog aldrig blödningen helt. Fick gå runt med trosskydd och hade några gånger om dagen bruna flytningar som allt mer gjorde mig orolig då jag inte förstår varför ?mensen? aldrig tog slut. Veckorna går och jag bestämde mig för att söka hjälp nu när jag kom in på 4e veckan (tror jag, har tappat tidsuppfattningen haha)
jag fick en tid idag och var mest orolig för att något var allvarligt fel på mig då det aldrig varit såhär för mig innan. Kan tillägga att detta var första dagen jag inte behövde ha trosskydd. Jag har också känt mig väldigt hormonell och i princip gråtit mig igenom dessa veckor och varit allmänt förvirrad I mina känslor. när jag är hos gynekologen visar det sig att jag visar positivt på deras grav test? Jag blev helt chockad då det inte tanken hade slagit mig att det var möjligt! de misstänker däremot att jag har ett tidigt missfall.. de tog ett blodprov på mig och skulle enbart kontakta mig om provsvaret var åt det högre hållet. Mycket väl så tar det inte mer än en timme innan en läkare ringer upp mig och säger att jag måste komma tillbaka på måndag för ytterligare ett blodprov, för att säkerhetsställa om det höjts eller sjunkit.
Nu till min fråga då jag blir galen av att sitta i mina egna tankar och funderingar- mitt hcg prov låg på 510. Jag har googlat mig till att detta värdet verkligen kan variera, men känns det inte ändå liiite väl högt för att vara ett missfall som då redan ska ha skett? Jag kan även tillägga att jag varken haft magsmärtor eller kramper under min blödning.
kom gärna med funderingar eller egna erfarenheter, jag orkar inte grubbla över detta ensam!