• Flugvarelse

Får arbetsgivaren reda på att man är televärdinna?

Jag studerar och söker nu sommarjobb och ska snart på inskolning. Problemet är att jag extrajobbar som televärdinna på telefonsexslinjer då och då. Jag är orolig för att min arbetsgivare ska få reda på det ifall jag blir anställd. Jag prioriterar att få ett vanligt arbete så jag är beredd att sluta som televärdinna om jag blir anställd. Känner mig orolig för att arbetsgivaren ska kunna se det om jag börjar på sommarjobbet, det är inget jag vill att någon annan ska få reda på.

• Svar på tråden Får arbetsgivaren reda på att man är televärdinna?
  • BuoBä

Hur tänker du att de skulle få reda på det? Marknadsför du dig under eget namn så de kan få fram det med en enkel googling? 
    Annars lär de aldrig kunna få veta det om du inte talar om det själv. 

• Anonym (Korvspad)

Naturligtvis inte! Så länge chefen inte ringer linjen.........

• Flugvarelse

Tänkte om det kunde stå något i anställningsavtalet att man måste informera om bisyssla eller liknande.

• Anonym (Korvspad)
    Flugvarelse skrev 2023-04-21 16:59:01 följande:

Tänkte om det kunde stå något i anställningsavtalet att man måste informera om bisyssla eller liknande.

Nej, sånt står inte i kontrakt men det brukar finnas klausuler om att man inte får hålla på med konkurrerande verksamheter men det är det väl inte. Oavsett så skulle jag knipa näbb bara. Finns inte en chans att jag skulle berätta det för chefen.
  • Anonym (Två jobb)

Hur mycket kommer du jobba 

Nu var det ju inte sommarjobb men mitt jobb vill veta om jag har någon annan sysselsättning (där jag får lön)
    Ett tag jobbade jag men hoppade även in extra på ett annat. 

• Flugvarelse

Under sommaren och eventuellt extra på kvällar och helger sedan. Hur kollar arbetsgivaren upp det i så fall om jag inte säger något?

• Penisen utan minne

Haaaahahaha hoppas du åker fast! Stå för vad du gör för fan! Säg sorry jag var desperat efter fina handväskor osv men jag lovar jag förstår bättre nu UwU

Fyfan för folk som gör pengar på sex! Snacka om att smutsa ner nåt heligt!

• DVQ
    Flugvarelse skrev 2023-04-21 16:59:01 följande:

Knappast för ett sommarjobb. Jag skulle bara hålla tyst.

Måste du jobba som televärdinna under tiden du är anställd på sommarjobbet för övrigt?
Svar på tråden Får arbetsgivaren reda på att man är televärdinna?