Gör vi rätt med två barn tätt?
Bakgrund: har ett barn, gravid med nästa som kommer komma när ettan är knappt två år.
Vi valde att försöka snabbt på andra eftersom jag är 40 och tiden inte är på min sida statistiskt. Nu blev jag gravid direkt till min förvåning eftersom barn ett ändå tog ett antal månader.
Men gör vi rätt? Kommer vi orka? Både jag och mannen vill hemskt gärna ha två barn eftersom syskon är något vi ser som värdefullt och barn är fina - men vi har ju också varit väldigt trötta detta första år med ett förstabarn som aldrig varit nöjt, bara sovit på oss, och inte sovit en hel natt än.
Rädslan smög sig på hur man ska orka, det har blivit lättare med ettan nu till viss del men starta om igen blev så verkligt med ens. Jag tror vi båda trodde att det skulle ta rätt lång tid för oss att få ett plus, och så kom det direkt.
Vet inte helt vad jag vill med tråden, kanske nån som kan säga att ja det är jobbigt men det KOMMER kännas värt det sen när syskonen leker ihop. Att avbryta har aldrig varit ett reellt alternativ heller eftersom det ju kan vara ren tur att det gick fort denna gång.