• Toikatoika

ÄL+5 molvärk och ömma bröst?

Slutade med p-piller 1 april och fick ägglossning 15-16 april (samlag 16 april med brutala äl-känningar). Fick även ömma bröst ett par dagar innan, nu till skillnad från tidigare nör jag varit utan preventivmedel så har brösten fortsatt att kännas tunga och ömma. Det har även fortsatt att mola i livmodern och äggstockarna till och från.

Jag VET att ägget knappt fäst än, jag vet att p-pillerna kan spela hormonerna ett spratt och jag vet att ingen kan svara på om jag är gravid eller inte så dessa kommentarer undanbedes. Jag är mer nyfiken på om andra känt liknande symtom som hängt sig kvar efter ägglossning och sedan visat sig bero på en graviditet? 

Hur fort plussade ni efter p-pillerstopp? Första symtomen?

• Svar på tråden ÄL+5 molvärk och ömma bröst?
  • svansmamman

Jag slutade med p-piller på en fredag efter sex års konstanta användning. Ett oskyddat samlag måndagen efter (vi snackar alltså tre dagar senare) ledde till en graviditet. Hade inga direkta symptom, testade bara för att utesluta att det var anledningen till att mensen inte kommit igång - vilket det var. 

För vetenskapens skull vill jag även slå fast att ägget aldrig hunnit fästa så tidigt som fem dagar efter ÄL, du skriver att du vet att ägget ~knappt~ kunnat fästa än men faktum är att det är helt omöjligt. 

Vid mensen som kommit nu efter en graviditet känner jag dock graviditetslik molvärk i magen typ en vecka efter äl. Jag vet att jag inte kan vara gravid, men likväl ifrågasätter jag nästan mig själv när jag står där med molvärk i både mage och rygg efter äl. 

Jag håller tummarna för att du plussar denna cykel, om än dina symptom inte beror på en graviditet! ❤️

Svar på tråden ÄL+5 molvärk och ömma bröst?