• Liand

Spökveckor el ma

Hej alla. 
    Gravid med första barnet här efter några års kämpande. 

Kände direkt att jag blivit gravid med symtom som enorm växtvärk i livmodern, ömma och stickiga bröst. Men runt v 8 lugnade sig nästa allt. Är i v 11+3 nu. 
    Blir ff trött i länden och mer akut hungrig. Men nästan ingen ömhet i brösten och ingen växtvärk I livmodern.
    Spökveckor säger många men ja ni förstår oron🤷?♀️. 

Någon som gått igenom spökveckor.. När kom symtom tillbaka för er? Vad lugnade er dom veckorna? 

Har första UL nästa v torsdag... Men är otålig o vill flytta fram det😅

• Svar på tråden Spökveckor el ma
  • Maymom

Inget illamående?
    Jag var illamående första graviditeten, till ca v11. Sen kom spökveckorna och jag mådde bra. nästa symptom var egentligen när jag började känna sparkar och att magen blev lite större, så det var några veckor då inget kändes...

med mitt första ma, avstannat i v9+0, mådde jag illa till v12, och kände mig uppblåst fram till kub då det upptäcktes.

mitt andra ma, då hade jag knappt nåt symptom alls.

nu är jag gravid, v9+1, så gårdagen var asjobbig, tänkte bara på att nu är det kört igen. Har tagit av mina seaband för att se om jag är illamående fortfarande men har tyvärr mått lite väl bra. Tycker att symptomen borde fortsätta nån vecka till innan spökveckorna börjar. Har också ul på torsdag nästa vecka.

Så förstår din oro helt! Men har insett att alla graviditeter är olika och det är svårt att tolka symptom. Försök släppa oron även om det är väldigt mycket lättare sagt än gjort.

• Liand

Tack för att du delar med dig..
    Inget kraftigt illamående alls. Precis som du skriver har jag mått lite väl bra.🤔

I början va allt svullet. Mage, gasig, ömma bröst, drömde intensiva drömmar men sedan v 8 typ. Ingenting. hade jätte kraftiga stickningar i livmodern i början med... Mest det som oroar mig att dom typ avtagit helt. Dom var fr dag 1 nästan. 

Dovt illamående men verkligen inte ngt nämnvärt o snabb akut hunger ibland. Lite öm i fogarna och lättare andfådd.
     Blir nog  att jag försöker få tid på måndag... Väntan. Är olidllig

• Maymom

Vissa mår ju oförskämt bra under graviditete, hoppas du är en sån. 😊
    stickningar upplever jag har kommit och gått väldigt. Ömma bröst har jag känt nån graviditet och i nån har bara bröstvårtan känts öm. 

Ja det är olidligt. Man vill ju bara veta.
    kan berätta att när jag kände rörelser sedan så kände jag varje dag i 2 veckor och sen inget i 2 veckor, fick panik, det var dessutom när jag skulle berätta för alla vänner. Men vi gjorde ul då och sonen gjorde massa kullerbyttor därinne och allt var bra. Men det är så lätt att bli orolig vid minsta förändring.

• Liand

Underbart när allt är bra🥰

. Jag hade tyvärr inte sån tur. Ma idag. 
    Känner ju spontant att hade jag gått och bett om ultraljud när symtomen avtog hade jag sluppit gå och oroa mig såhär länge och kroppen hade kanske fått det lite lättare. Men oavsett hade det inte gått att förhindra. Men råder alla som upplever att symtom försvinner runt v8-9 att kolla.. Bara för att. ❤️

Svar på tråden Spökveckor el ma