Företags hälsovård frågor
Kan dem kräva läsa mina journaler? Kan dem kräva jag måste ha möten med dem ?
Varför gör dem detta ?
Kan dem kräva läsa mina journaler? Kan dem kräva jag måste ha möten med dem ?
Varför gör dem detta ?
Nej, de kan inte kräva att få se dina journaler, dätrmot ditt sjukintyg.
AG har rehabansvar för dig, de är skyldiga att, i samarbete med dig, utreda om du kan återgåni tjänst, vilka anpassningar som kan behöva göras, och under hur lång tid.
Samarbetar du inte i rehabilitering kan det vara själ för uppsägning
Nej du behöver inte visa dina journaler.
Har du ett sjukintyg ska du visa det men du behöver visa varför / vilken sjukdom du är sjukskriven för.
Har du varit sjukskriven en mycket lång tid så behöver du samarbeta kring rehabiliteringen
Nej du behöver inte visa dina journaler.
Har du ett sjukintyg ska du visa det men du behöver visa varför / vilken sjukdom du är sjukskriven för.
Har du varit sjukskriven en mycket lång tid så behöver du samarbeta kring rehabiliteringen
Dem skrev jag måste ta med mina journaler på mötet på onsdag. Men jag även att jag orkar inte berätta allt en gång till för ännu en ny läkare. Det jag varit med om är inget jag vill del med folk hela tiden. Men är så osäker för är dem där för mig eller för skydda företaget?
Samarbetar du inte i rehabilitering kan det vara själ för uppsägning
Dem skrev jag måste ta med mina journaler på mötet på onsdag. Men jag även att jag orkar inte berätta allt en gång till för ännu en ny läkare. Det jag varit med om är inget jag vill del med folk hela tiden. Men är så osäker för är dem där för mig eller för skydda företaget?
Varför ska du träffa en läkare på företagshälsan? Vad ska hen göra?
Så vitt jag vet är det rehab, arbetsterapeuter, kuratorer och liknande som hanterar det om sjukskrivningen redan är ett faktum.
Du behöver verkligen inte ta med några journaler.
Vad handlar mötet om? Jag jobbar inom HR så jag kanske kan hjälpa dig om du behöver råd.
Du behöver verkligen inte ta med några journaler.
Vad handlar mötet om? Jag jobbar inom HR så jag kanske kan hjälpa dig om du behöver råd.
Vänd dig till den vårdcentral du blivit sjukskriven av och be om hjälp av en rehabkoordinator.
Prata med facket