• Tusenskona1

Tips på resmål - gravid

Hej! Vi planerar att åka utomlands kring midsommar eller strax efter. Jag kommer då vara gravid i vecka 15-16. Vill bo i en pittoresk by/stad, äta god mat och sandstrand med badmöjlighet. Vi har funderat kring Italien eller Grekland men är öppen för andra ställen. Vår budget till resan är inte den största då vi vill lägga pengar på kommande hus och barn, men vill ha en sista resa ihop innan bebis kommer. Ta gärna emot förslag på resmål som fungerar bra som gravid. Solig

• Svar på tråden Tips på resmål - gravid
  • Anonym (J)

Ungern är rätt billig och Balatonsjön är 1 timme med tåg om du väljer en stad nära Budapest som Siofok. 
    Siòfok har fina sandiga stränder.till exempel.

• Anonym (Q)

La Palmyre i Frankrike. Bila dit, mysig ort, mkt att se i närheten.

• Tusenskona1

Tack för svar! 

Ungern ska jag kolla närmare på. Hur är maten där? Solmöjligheter? Jag gillar värme.

Bila till Frankrike låter mysigt men behöver nog lite mer bekvämlighet än så. Jag känner mig lite orolig att åka till Frankrike utifrån rådande läge med protester samt så många terroristattentat.

• Anonym (J)
    Tusenskona1 skrev 2023-04-19 16:00:00 följande:

Tack för svar! 

Ungern ska jag kolla närmare på. Hur är maten där? Solmöjligheter? Jag gillar värme.

Bila till Frankrike låter mysigt men behöver nog lite mer bekvämlighet än så. Jag känner mig lite orolig att åka till Frankrike utifrån rådande läge med protester samt så många terroristattentat.

Maten är gott enligt de flesta. 
    Förutom ungerska rätter finns fransk , italiensk osv. mat överallt om ni råkar inte gilla ungersk mat.

Det är rätt varmt och soligt på sommaren. 30 + grader är vanligt. 
Svar på tråden Tips på resmål - gravid