Aannoonnyymmmm skrev 2023-04-18 14:23:36 följande:
TRÖTT MAMMA! :(
Hej!
Jag har en tvåmånaders bebis som föddes ca tre veckor för tidigt. Han har till och från haft lite problem med magen men det har varit hanterbart och han har mestadels av tiden varit nöjd och lätt att hantera.
Min bebis blev två månader för snart en vecka sedan och de senaste dagarna har han blivit så himla missnöjd. Han sover bra på kvällarna tack och lov men under dagen är han missnöjd och gråter hela tiden till och från. Jag förstår verkligen inte problemet. Jag delammar - ammar först och ger sedan ersättning. Ibland bråkar han och vill ej ta tutten längre. Han skriker hjärtskärande och jag vet inte varför. Detta har aldrig skett innan. Har tagit tempen och det är inget sådant. Magen verkar inte strula mer än vanligt. Vad kan detta nya beteende bero på? Blir så frustrerad och känner mig så trött och maktlös :(
Hej! Det är inte så att det kan vara amningsvägran? Det sker runt 8 veckor ca. Alla barn är olika, men det brukar vara övergående.
Jag tipsar varmt om Amningshjälpens slutna grupp på FB, den är makalöst bra och den har hjälpmammor som är utbildade som svarar, plus att det också sitter både kunniga vanliga mammor men också personer som frågar saker där inne.
Den gruppen räddade mig totalt med min dotter då BB/amningsmottagningen var totalt SKIT i min stad... hade det inte varit för den gruppen och min egen envishet, hade jag nog inte ens lyckats delamma nu... Det var så pass illa att jag var tvungen att gå till terapeut efteråt pga traumat som bb och amningsmottagningen orsakade mig... -_-
De har enormt bra länkar, bland annat till sagogrynet, babybaby och rullavagn, de bloggarna är godkända av hjälpmammorna då faktan på dessa bloggar är kollad med dem, utöver att det finns TONVIS av superbra information i deras fb grupp också! De har dessutom allt i # som man kan söka efter, vill man kan man också vara anonym där inne! :)
Bjuder på direktlänken!
Amningshjälpens slutna grupp | Facebook
//Mamma med enormt kämpig amningsstart