Inget hjärtslag v. 6+4
Hej!
Jag var på gynakuten i söndags pga kraftiga blödningar under lördagen, trots gravid. Fick då göra ett VUL och läkaren meddelade att hon såg ett litet hjärta som pickade och att jag såg ut att vara i v. 6+2. Men jag fick en tid två dagar senare, alltså idag, för att kontrollera lite andra saker som hon inte riktigt kunde se vad det var. Idag gjorde de ett nytt VUL och såg då ingenting. Varken hjärtslag eller något som såg ut som ett foster.
Läkaren sa att vi i princip kan konstatera att det är kört och att det är ett pågående missfall, men jag fick en tid för VUL om en vecka igen för att vara på säkra sidan. Jag har blött lite grann dagligen, men det är ytterst lite än så länge.
Är det någon som varit med om liknande, där det slutat positivt? Om de inte ser någon aktivitet i livmodern nästa vecka så vill de ge mig mediciner för att stöta ut det som är där inne. Skulle då egentligen vara i vecka 7+4.
Det som gör mig mest orolig är att de först såg hjärtaktivitet och två dagar senare inte såg något alls.