Föräldraledig och vabba
Jag är föräldraledig. Barnet har en läkartid imorgon där vi ska träffa läkare samt lära oss ge medicin. Kan pappan vabba?
Jag är föräldraledig. Barnet har en läkartid imorgon där vi ska träffa läkare samt lära oss ge medicin. Kan pappan vabba?
Har ni bara ett barn och ni vill gå båda två på läkarbesöket? Vab är för vård av barn och det är ju i så fall inte fallet här, du har ju hand om barnet men vill ha pappans sällskap, han får alltså ta ledigt för att följa med till läkaren.
Om ni båda behöver bli visade hur ni ska ge medicin tänker jag att läkaren borde kunna skriva ett intyg så att pappan kan vabba.
Hade det inte redan varit kväll hade jag ringt till mottagningen och frågat.
Inte generellt sätt, men undantag för läkarbesök kan göras om sjukdomen kräver det. Hör med fk om det gäller er och om det behövs intyg.
Ja, detta är nytt för oss. Det handlar om en subkutan behandling med allt från att sätta nål, dra upp medicin i spruta och starta en maskin. En livslång sjukdom vårt barn har som kräver att vi båda lär oss
Ja pappan kan vabba. Skriv i ansökan varför båda behövde vara med på läkarbesöket.
Av olika anledningar har vi inte löst det tidigare? Blev bestämt ikv att han ska med.
Tack Ina!