Varför drar mitt ex min energi fortfarande?
Hejsan
Det har nu gått lite mer än 3 månader som Jag bröt upp med mitt ex efter 9 år.
Det var ett bra förhållande i stort, små jobbigheter som alla har men senaste året har varit väldigt upp och ner för mig.
Så nu efter årsskiftet så valde jag att berätta att jag inte orkade längre.
Jag har kämt mig trängd av hans lata sätt de senaste året och har på det sättet dragit med mig neråt. Det har blivit tråkigt och slentriant.
Han har dragit energin ur mig kan man säga.
Första 2 veckorna var jobbiga för mig med ångest och ledsamhet över att drömmarna vi hade var nu borta och våra 2 barns (6 och 2) liv blivit upp och ner...
Ute o festar och har roligt så fort han har barnen. Träffat 2 andra killar som jag har haft *** med och känt mig pånyttfödd.
All tid nu utan honom ger mig energi och glädje. Saknar inte honom ett dugg utom de 2 första veckorna.
Men så fort jag måste höra av mig om barnen eller han ringer/skriver/ lämnar barnen så går min energi ner i botten. Jag mår dåligt av att bara höra barnen prata om honom och jag kan inte förstå varför.
Han var aldrig elak med skrik, slag eller sådant. Mest lathet och tråkighet i förhållandet de sista året.
Men att jag nu även efter 3 månader inte kan höra av mig till honom utan att må dåligt kan jag inte förstå. Det var ju jag som lämnade honom och han bröt ihop såklart. Han var ledsen i 2 månader och jag är osäker på om han kommit förbi det än.
Jag trodde jag var över honom långt innan vi separerade men börjar nu bli osäker. Ville lämna redan i höstas men va kvar för barnen och julens skull.
Är det skuld/ångest att ja gjorde slut eller varför mår jag dåligt över att ens skriva sms med honom fortfarande? Han var en bra sambo, fantastisk pappa, inga problem i sängen och min bästa vän i flera år.
Har jag gjort fel och lämnat pga slentrianitet?