• Bellabus97

Min dotter har konstiga rörelser mönster!

Min dotter är nu 1 år och hon har så konstiga saker för sej som jag aldrig ser hos någon i hennes egen ålder. hon är jätte sen i utvecklingen dessutom. ofta när hon sitter har hon händerna upp i luften, man kan beskriva det som svävande. hon snurra även armar och fötter. ibland kan hon bli som exalterad och spänner hela kroppen och andas märkligt, det är tydligt att hon styr detta själv så jag är inte rädd över att hon får anfall även om vissa kan tro det. hon varken kryper eller tar sej fram, men sitter stadigt sen 6 månader. har någon varit med om liknande. ingen tar mej seriöst eller verkar lyssna på min oro.

• Svar på tråden Min dotter har konstiga rörelser mönster!
  • Anonym (BVC)

Hej

Hur din dotter rör armar och ben är väl det enda jag reagerar på..om jag ska leta något i det du skriver! Är bara mamma så har ingen koll. Hade jag varit dig så skulle jag be om ett andra utlåtande ifrån BVC. Om det skulle vara något (tex autism) så brukar det bli tydligare när barnet blir äldre? Barn provar ju mycket med kroppen i den åldern, som kan se konstigt ut. 

• RaYzLeR

Jag hade stereotyper för mig och var sen i utvecklingen. Jag lärde mig krypa och gå sent. Jag har asperger.

• Anonym (ingen)
    Bellabus97 skrev 2023-04-17 12:28:03 följande:
    Min dotter har konstiga rörelser mönster!

Min dotter är nu 1 år och hon har så konstiga saker för sej som jag aldrig ser hos någon i hennes egen ålder. hon är jätte sen i utvecklingen dessutom. ofta när hon sitter har hon händerna upp i luften, man kan beskriva det som svävande. hon snurra även armar och fötter. ibland kan hon bli som exalterad och spänner hela kroppen och andas märkligt, det är tydligt att hon styr detta själv så jag är inte rädd över att hon får anfall även om vissa kan tro det. hon varken kryper eller tar sej fram, men sitter stadigt sen 6 månader. har någon varit med om liknande. ingen tar mej seriöst eller verkar lyssna på min oro.

Är det ingen som fångat upp detta på BVC? Om hon är jättesen i sin utveckling så borde det ha uppmärksammats och börjat utredas. Väldigt konstigt att ingen tar det på allvar, det är ju grunden i BVC:s uppdrag att kontrollera utvecklingen och utreda vidare det som avviker. 
Svar på tråden Min dotter har konstiga rörelser mönster!