• Anonym (Panik)

Brudklänning panik!

Jag och min sambo ska gifta oss på en strand i Spanien i början av juni. Allt är bokat sedan länge men nu är det så att jag har blivit gravid. Jag kommer vara i vecka 24 på bröllopsdagen. Problemet är att jag inte hittar någon passande klänning. Jag vill att det ska vara en enkel klänning, vit, lite finare material, inte en traditionell brudklänning men ändå uppklätt. Jag är ganska liten i övrigt, bara 165 cm, 55 kg (innan graviditet) och räknar med att det bara är en kula som sticker fram i den veckan. Har någon här tips på klänning eller vart jag kan hitta en passande? 

• Svar på tråden Brudklänning panik!
  • Anonym (F)

Du får nog räkna med en ganska synlig kula när du har gått sex månader in i en graviditet. Mitt tips är att du inväntar vårmodet hos de stora postorderfirmorna eller kända klädkedjorna. Titta på plus size och andra luftiga modeller, då kan du fortfarande ha klänningen även efter graviditeten. Men ärligt, det krävs knappast mer än "peplum" för att du ska få plats med magen så du lär lätt kunna hitta något som passar både i juni och efteråt.

• Lynx123

Satsa på empire-linje. Både skönt och smickrande. Dessutom ett mycket romantiskt snitt...lite Jane Austen/1800-tals Frankrike.

• Anonym (S)

Tänk på att det inte bara är magen som brukar öka när man är gravid. Jag gick upp mycket över bysten också...

Våga ha lite is i magen...på 2 månader hinner det hända mycket med kroppen....

• Anonym (H)

Jag har köpt en från Ivy and Oak , de har fina brudklänningar för gravida.

• Anonym (H)

Köp hellre brudklänning för gravida , inte plus size eller större storlek. 

Svar på tråden Brudklänning panik!