Ramla som gravid?
Hur farligt är det all ramla som gravid? Är gravid i v 22 och halkade på dotterns leksaker inomhus, ramlade på sidan och slog i armbåge och höft och sidan.
borde jag oroa mig?
Hur farligt är det all ramla som gravid? Är gravid i v 22 och halkade på dotterns leksaker inomhus, ramlade på sidan och slog i armbåge och höft och sidan.
borde jag oroa mig?
Det låter inte som något du måste oroa dig för
Nej, barnet är väl skyddat därinne. För att barnet ska skadas måste du i stort sett få inre skador själv. Och moderkakan kan inte lossna av en så liten kraft, plus att det hade du märkt av direkt om det hänt. Men som sagt att halka är för liten kraft.
Tack. Fötterna bara försvann i sidled men jag tror (av värken nu att döma) att jag tog den stora smällen med armbågen, tog emot mig reflexmässigt genom att vrida mig åt sida med armen som skydd liksom. Magen fick ingen direkt smäll mer än precis i sidan med armen som dämpare.
Låter inte det minsta alarmerande, som de andra skrivit. När jag var i typ samma vecka stod jag på en stol som gick sönder, jag landade på ungefär samma sätt. Men barnet är ju väldigt inpackat.
Tack hörni. Skrapsåret från golvet på armbågen och knät visar hur jag föll iaf och med tanke på att smällen tog där kan magen inte fått en hård smäll alls.
Lärdom att plocka undan alla leksaker INNAN jag släcker lampan, jag har inte fotografiskt minne var de är.
Tack hörni. Skrapsåret från golvet på armbågen och knät visar hur jag föll iaf och med tanke på att smällen tog där kan magen inte fått en hård smäll alls.
Lärdom att plocka undan alla leksaker INNAN jag släcker lampan, jag har inte fotografiskt minne var de är.
Tror det är helt lugnt. Finns dem som trillat av och blivit sparkade av hästar men där det ändå inte varit någon fara. Men ring 1177 eller bm om du känner dig orolig.
Tänk hur många missfall det skulle bli om alla gravida som ramlar skadar barnet. Alla skulle automatiskt bli sjukskrivna och sängliggande från v2