Hjälp är detta missfall??
Jag är i v. 6+3 (7) och har sedan 9dagar tillbaks haft ett eskalerande blodförlopp som började med bruna flytningar i fyra dagar som sedan övergick till mörkbrunt blod och som därefter övergick till mer rött blod innehållande mindre slemklumpar senaste tre dygnen. Inte mycket men vid några tillfällen. Jag har inte känt några smärtor alls. Dock haft en enormt svälld mage på kvällarna. Jag har alltså haft en binda varje dag sedan 9 dagar tillbaks och har själv varit säker på att det har varit missfall. Även om det mesta av blodet har kommit i samband med toabesök och när jag har torkat mig så har det funnits blod och blodigt segt- slemliknande sekret på papperet.
När jag ringde BM för att avboka min inskrivningstid så sa hon att det är väldigt vanligt med blödningar i tidig graviditet som kan pågå i flera veckor och att det inte behöver betyda att det är missfall.
Varför jag skriver här är för att jag innerligt hoppas att någon har erfarenhet av liknande symtom och om det har slutat i missfall eller inte. Just nu slits jag mellan hopp och förtvivlan då jag blev så glad över att ha plussat graviditetsstickan. Är det någon som har blött måttligt såhär många dagar med klumpar de senaste dagarna och ändå haft ett gott slut med en lyckad graviditet?
Jag har en inbokat UL nästa vecka men jag äts upp av oron och undrar om jag kan få svar tidigare med hjälp av denna tråd.
Jag håller tummarna för att någon vet något för den här ovissheten tar död på mig.