• Anonym (K)

Någon att vända sig till?

Mår fruktansvärt dåligt pga olika saker som har hänt i mitt liv , som jag mer eller mindre har orsakat.. fick ett besked idag som fick mig att nästan bryta ihop.. gråtit nästan hela dagen. Har ringt till Minds självmordslinje innan men personen jag pratade med fick mig ärligt talat att må ännu sämre. 
    Kan inte ta något starkt ångestdämpande eftersom jag ammar.. bara Lergigan som jag har utskrivet men tar det helst inte för ofta heller, blir trött och det hjälper inte jättemycket.  
    Finns det någonstans jag kan vända mig? Gärna anonymt? Behöver verkligen prata med nån men nästan hela min familj , vänner osv använder bara allt jag säger emot mig, trycker ner mig och får mig att må ännu sämre .. och de som inte gör det är väldigt upptagna just nu så kan inte ringa hela tiden med mina problem..

• Svar på tråden Någon att vända sig till?
  • Anonym (op)

Hej, så som du beskriver det låter det som att du behöver vända till dig Psykakuten. Det är bättre om professionen nu tar över än din familj och dina vänner tänker jag då de är utbildade i detta och du inte ska känna dig än mer isolerad än du redan gör. 

• Anonym (B)

Jag rekommenderar jourhavande präst eftersom de är de enda som har tystnadsplikt. Med alla andra riskerar du en orosanmälan till soc. Du når jourhavande präst genom 112, be dem bara koppla dig. De finns där dygnet runt.

• Anonym (Kyrkan)
    Anonym (B) skrev 2023-04-14 16:15:11 följande:

Jag rekommenderar jourhavande präst eftersom de är de enda som har tystnadsplikt. Med alla andra riskerar du en orosanmälan till soc. Du når jourhavande präst genom 112, be dem bara koppla dig. De finns där dygnet runt.

Här bara instämmer jag. Vänder du dig till vården är de skyldiga att anmäla dig till soc. Det ovanpå allt annat jobbigt vill du verkligen inte utsättas för.
Svar på tråden Någon att vända sig till?