• Anonym (Missdelavive)

Jag vill inte ha sex med min man.

Jag och min man har varit tillsammans i 14 år, vi båda två är tidiga 30års åldern.

Jag har verkligen noll sexlust, jag vill få tillbaka den och jag har lust när jag onanerar ensam..

betyder detta att jag borde lämna förhållandet eller går det att lösa något sådant här ?. 

• Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man.
  • Anonym (Kvinna, 30)

Såhär hade JAG gjort:
    Visa honom hur du gör när du onanerar. Onanera tillsammans. Prova något nytt. Prata om det tillsammans. Prova gå till sexolog. Blir det inte bättre på ett år efter att ni båda två verkligen har försökt, så lämna om ni inte har barn. 

Ett lyckat förhållande kräver arbete

• Anonym (Oj)

Oj jag har heller ingen sexlust men har aldrig tänkt tanken att lämna min man för det. Älskar du honom inte? 

• Anonym (L)

Om du har lust när du onanerar så har du ju lust, men inte till honom. Jag antar att du då inte är attraherad av honom längre? Försök reda ut vad det beror på. 

• Anonym (Preventivmedel?)

Kanske något preventivmedel som spökar? 

• Anonym (Fisk)

Ödsla inte ditt enda liv på massa meningslöst pusslande och lagande. Njut av det och gå vidare. Helt underbart att träffa nya och ligga.  

• Anonym (jaha)

Anonym Oj, så du missunnar din man ett bra sexliv? Är det verkligen kärlek? Visst om du aldrig vill ligga nånsin igen men har du tänkt på din man?

Par utan sexliv måste våga gå skilda vägar oftare!! Det finns sex där ute! Bra sex!! Våga tro

• Anonym (Mx)

Är man ihop under en längre tid så tryter alltid sexlivet verkar det som. Eller så känner man att man blir tagen för given. Sen kämpas det med terapeuter och sexrådgivare etc när det är så enkelt att man tröttnat på varann.

Är vi ens gjorda för att vara ihop så länge? Är vi gjorda för monogami?

• Anonym (Oj)

Nej jag missunnar inte min man ett bra sexliv, vi har sex precis som alla andra

• Anonym (Fisk)
    Anonym (Oj) skrev 2023-04-12 16:36:21 följande:

Nej jag missunnar inte min man ett bra sexliv, vi har sex precis som alla andra

Sex utan lust kan ge allvarliga skador. Jag fick vestibulit.
  • Guldnovan
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-12 16:14:38 följande:

Är man ihop under en längre tid så tryter alltid sexlivet verkar det som. Eller så känner man att man blir tagen för given. Sen kämpas det med terapeuter och sexrådgivare etc när det är så enkelt att man tröttnat på varann.

Är vi ens gjorda för att vara ihop så länge? Är vi gjorda för monogami?

Undrar detsamma. Jag ville inte ha sex under många år. Min olusten ändrades till lust för 8 år sedan. Vad är då skillnaden? Jo vi skilde oss...
Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man.