• EmmaMaria86

Plötsliga problem vid läggning

Min son fyller 3år nu i sommar. Vi har plötsligt börjat få väldiga problem när de är dax för läggning. 
    Som idag då ligger han och halvsover på soffan. Så jag bestämmer att de är dax för att få och lägga sig i sängen.
    (Vi delar en 180-säng, han och jag.)
    Han är så himla trött att han knappt inte orkar hålla ögonen öppna, men ändå ska han börja vifta,kasta saker och vara allmänt stökig. Han vill som producera fram nått.. Och han gör sitt yttersta.
    Ikväll tog de väl ca 1,5 timme. 
    De här har väl pågått i nån vecka nu bara.. Så de är ganska nytt beteende från honom. Jag ska tillägga att de inte är varje kväll, men flera gånger i veckan.
    Är de någon som har nått tips eller råd.??🙏❤️

• Svar på tråden Plötsliga problem vid läggning
  • Mortiscia80

Det kan vara så att han är övertrött och behöver sova tidigare, eller så behöver ni påbörja läggningen tidigare med en mjukare ingång. Läser ni sagor t ex innan han sover?

• Räkan77

Vad händer om du låter honom somna på riktigt i soffan? Vänta en timme eller två med att bära över honom till sängen så att han sover ordentligt. Min erfarenhet är att det lätt blir stökigt att väcka barn som halvsover, de har fått som en piwernap då och piggar på sig. 

• EmmaMaria86

Jag har både försökt läsa nån sagobok och lyssnat på nån saga. Och det tyckte jag faktiskt nästan fungerade bättre. De spelar ingen roll om klockan är 18 eller om den är 21. 

Svar på tråden Plötsliga problem vid läggning