• Anonym (Mamma)

Gravid - bajs i urinen?? HJÄLP

Hej,

är gravid i v 23 (22+0) och är också jätteförkyld. Upplever att det nu kommit bajsrester i min urin när jag torkar mig efter toabesök.

Vad kan detta vara? Vem ska jag ringa???? LIVRÄDD

• Svar på tråden Gravid - bajs i urinen?? HJÄLP
  • Anonym (Mamma)

Puff

• Anonym (Ring 1177)

Jag har svårt att tro att det verkligen är bajsrester från urinröret. Kan det vara så att du har lite läckage från baken och som avslöjar sig när du torkar och varit på toaletten? känns mer rimligt med tanke på graviditeten och vad en sådan lätt kan ställa till med :)

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Ring 1177) skrev 2023-04-11 18:15:25 följande:

Jag har svårt att tro att det verkligen är bajsrester från urinröret. Kan det vara så att du har lite läckage från baken och som avslöjar sig när du torkar och varit på toaletten? känns mer rimligt med tanke på graviditeten och vad en sådan lätt kan ställa till med :)

Mycket möjligt. Tänker att jag tror att jag läcker lite lite när jag hostar med så enormt jag gör i denna förkylning så det liksom, eh, blandar sig lite mellan toabesöken också?

Katastroftankarna säger ju att det är missfärgat fostervatten men det känns ändå mer osannolikt.
  • FtS70

Håller med ovanstående. Att du skulle ha en rektovaginalfistel låter oerhört osannolikt.

• Anonym (C)

Om detta ej är ett skämt blir man ju rädd. hur ska du kunna ta hand om ett barn om du ej vet hur man kontaktar vården eller 1177?

• Anonym (C)

Om detta ej är ett skämt blir man ju rädd. hur ska du kunna ta hand om ett barn om du ej vet hur man kontaktar vården eller 1177?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (C) skrev 2023-04-11 18:31:11 följande:

Snälla. Min vc är stängd. 1177 ger inga råd mer än avvakta. Att jag skriver här är oclså att det kan finnas de som varit med om liknande.
  • Anonym (Fia)

Tror att du läcker lite när du t ex hostar. Jag hade fistelgång från tarmen till urinblåsan och det kom avföring även i toastolen.

• Anonym (Smart)

Alltså det kan inte komma avföring från urinröret. Det är något annat. Mår du ok i övrigt? Ta det lugnt. Ring VC imorgon. 

• Anonym (Bea)

Kan det vara blod från urinröret eller slidan? Urinvägsinfektion? Brun flytning? 

• Anonym (99)
    Anonym (C) skrev 2023-04-11 18:31:11 följande:

Är väl jättebra att ts frågar här och blir lugnad istället för att ta av sjukvårdens resurser för en sak som mest verkar hypokondrisk.
  • Ocdmänniska

Det kan ju inte komma bajs från urinröret, så kanske det är en brunflytning? Jag kan få gammalt blod sådär ibland.

Svar på tråden Gravid - bajs i urinen?? HJÄLP