Min särbo väljer bort min dotter
Min särbo vill inte ha med min dotter på gemensamma aktiviteter som är ?längre än några dagar?. Min dotter är 17 år, har lätt autism och har alltid haft det svårt med kompisar. Min särbos barn är i liknande ålder. I går pratade binom planer för sommaren. Mot slutet av sommaren ska min särbo hälsa på kompisar i södra Sverige. Jag fick ?hemskt gärna? följa med. När jag sade att Jagger eventuellt min dotter då så sade min särbo att hon inte ville att min dotter följer med. För det blir så begränsande. Då får de anpassa sig så mycket. Min särbo vill har saker på sitt sätt och är väldigt noga med att hon får ut max av alla aktiviteter hon gör. Hon är intolerant mot att man kan göra saker på andra sätt än hon gör. Jag känner att det är detta som slår igenom. Min dotter är inte så krävande tycker jag som hon hävdar. Hon tog som exempel att min dotter inte vågade klättra ned för en mycket brant slänt när vi var på gemensam utflykt förra året och att hon tittar mycket i sin telefon. Min särbo säger att hennes barn tycker att det är jobbigt att umgås med min dotter. Något som jag faktiskt tror att hon överdriver. hon säger också att hon vill ha en bra semester med sina barn och det får hon inte om min dotter med.
Jag har sagt att för mig är det svårt att acceptera att inte min dotter är lika välkomna som hennes barn är att vara med när vi alla andra är tillsammans. Det känns väldigt diskriminerande tycker jag. Häromdagen pratade hon om att hon vill resa till Sydafrika med sin kusin och deras barn. jag var då så välkommen. Hon ville hemskt gärna att jag skulle följa med. Jag vill ju gärna att vi gör stora livsupplevelser tillsammans så jag sade att jag gärna vill att min dotter ska få följa med. Nu vill min särbo göra denna resa med sina barn. Jag och min dotter är inte välkomna.
Detta känns oerhört illa för mig. min dotter kommer förr eller senare förstå att hon blir bortvald av min partner. Detta har hon blivit av sina klass?kamrater? under alla år. Hur ska jag kunna förklara, undvika eller försvara det? Ska jag lämna min särbo?