• Anonym (Ört)

Hitta ny partner efter långt förhållande

Hur är det egentligen att hitta en partner, någon man kan få känslor för? Då tänker jag främst som mig i åldern 30 - 35 och med barn inblandat.

Jag kommer från ett långt förhållande, har barn och är relativt nyseparerad man.

Är majoriteten av alla guldkorn tagna i min ålder redan? Att tjejer utan barn som vill bilda familj väljer bort mig förstår jag.

Jag är på Tinder och får många matchningar, träffat 7 tjejer där det varit trevligt på alla sätt och vis. Bra tjejer! vi har haft fina samtal och bra sex, några har jag träffat flera gånger och några enstaka.

Jag känner att jag inte kan träffa någon som jag kan få känslor för? En genuin, söt, smart och naturlig tjej mer koll på läget och ordnat liv är vad jag söker, men inte det jag får känslor för såklart!

Majoriteten av tjejerna på Tinder är enligt mig andra sorteringen. Beror det på åldern kanske?

Jag har lätt att få fina tjejer, är rolig och populär bland vänner och tjejer, har bra ekonomi, hus och ser bra ut.

• Svar på tråden Hitta ny partner efter långt förhållande
  • Anonym (Jag)

Följer tråden med intresse! Sitter i liknande sits men har varit singel ett år, medvetet. Gick på en handfull dejter med en kille men det kändes inte rätt. Jag tycker det känns bra att ha tagit den här tiden för mig själv och landa efter separationen, lära känna mig själv igen osv.

Jag skulle kalla mig själv en vettig kvinna, färdig med att skaffa barn, har ett redan och det räcker. Jordnära, har humor, förstår vikten av att ge och ta i en relation, flera andra bra egenskaper. På det stora hela ett riktigt bra alternativ, om jag får säga det själv ;) Men mig hittar du inte på Tinder. Dit söker jag mig den dagen jag vill ligga men jag har inga illusioner om att hitta en seriös man där, det är för många ogräs att gå igenom för att orka med det. Nej, min framtida partner lär jag hitta irl, antingen genom jobbet (men inte så troligt) eller något fritidsintresse.

• Anonym

Tinder = andrahandssorteringen

• Anonym (K)

Letar du seriöst så är Tinder inte rätt ställe. Klart du hittar en ny men det kanske tar tid, i synnerhet om man vill hitta vill hitta en ny seriös partner och inte bara söker sex.

• Anonym (Ört)
    Anonym (K) skrev 2023-04-10 21:43:30 följande:

Letar du seriöst så är Tinder inte rätt ställe. Klart du hittar en ny men det kanske tar tid, i synnerhet om man vill hitta vill hitta en ny seriös partner och inte bara söker sex.

Helt med på det. Jag upplever dock att alla sorters personer har Tinder. 
  • Anonym (Bortvald)

Det är inte så bra att se människor som andrahandssortering. Men om du ändå väljer att göra det så är internet ett bra sätt att sålla agnarna från vetet. Du ser utseende, du kan fråga efter sådant som är viktigt för dig och riskerar inte att falla för en kvinna som inte passar in i ditt liv eller lever upp till din standard. Se till att få namn och adress så att du kan kolla upp allt kring ekonomi, LinkedIn och sociala medier. Tinder låter även som helt rätt app för någon med ditt tänk. 

• Anonym (Ört)
    Anonym (Bortvald) skrev 2023-04-10 22:56:37 följande:

Det är inte så bra att se människor som andrahandssortering. Men om du ändå väljer att göra det så är internet ett bra sätt att sålla agnarna från vetet. Du ser utseende, du kan fråga efter sådant som är viktigt för dig och riskerar inte att falla för en kvinna som inte passar in i ditt liv eller lever upp till din standard. Se till att få namn och adress så att du kan kolla upp allt kring ekonomi, LinkedIn och sociala medier. Tinder låter även som helt rätt app för någon med ditt tänk. 

Det handlar om att kanske 9 av 10 har gjort läpparna, lösögonfransar, snapchat filter som en 13 åring och känns allmänt WT.

Precis som på krogen eller någon annan stans så går man på det yttre innan man blir intresserad av det som finns på insidan. Att dejta en halvtjoc tjej med lösögonfransar med 2 katter hemma i sin etta i Bandhagen är jag inte så sugen på.
  • Anonym (Bortvald)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 08:38:07 följande:
    Det handlar om att kanske 9 av 10 har gjort läpparna, lösögonfransar, snapchat filter som en 13 åring och känns allmänt WT.

Precis som på krogen eller någon annan stans så går man på det yttre innan man blir intresserad av det som finns på insidan. Att dejta en halvtjoc tjej med lösögonfransar med 2 katter hemma i sin etta i Bandhagen är jag inte så sugen på.
    Okej, men är inte Tinder bra då? Du ser det yttre, du ser om filter används och du kan berätta om din kattallergi och klaustrofobi på förhand så att kvinnan i Bandhagen slipper äta tillsammans med någon som ändå tycker att hon är halvtjock.
  • Anonym (Ört)
    Anonym (Bortvald) skrev 2023-04-11 08:44:09 följande:
    Okej, men är inte Tinder bra då? Du ser det yttre, du ser om filter används och du kan berätta om din kattallergi och klaustrofobi på förhand så att kvinnan i Bandhagen slipper äta tillsammans med någon som ändå tycker att hon är halvtjock.
    Jo absolut! Jag har ingen allergi mot katter men du verkar inte vilja förstå generaliseringen. Tog några exempel bara.

Jag söker en vettig och genuin fin tjej. Behöver inte vara någon princessa som du verkar tro att jag vill. 
  • Anonym (Bortvald)
    Anonym (Ört) skrev 2023-04-11 08:55:44 följande:
    Jo absolut! Jag har ingen allergi mot katter men du verkar inte vilja förstå generaliseringen. Tog några exempel bara.

Jag söker en vettig och genuin fin tjej. Behöver inte vara någon princessa som du verkar tro att jag vill. 
    Det jag menade är att om du verkligen vill träffa en vettig och genuin fin tjej nu möter realiteten som alla människor stöter på med åren, att detta är svårare ju äldre man är eftersom de som har lättast att få relationer att fungera stannar i sina relationer och därför inte är lediga.

Som du uttrycker dig om det du ser som andrasorteringen av människor har jag svårt att se hur en vettig och genuin tjej skulle uppskatta dig. De brukar inte gilla alltför tillspetsade formuleringar om andra så det får dem att känna sig obekväma och undra vad du säger om dem och vad du tänker om dem innerst inne. 
  • Anonym (Lev livet)

Är ditt högsta mål i livet att träffa nån? Då kanske du behöver bli mindre kräsen och välja nåt från andrahandssorteringen.

Annars, skulle jag säga, för att bli attraktiv för förstahandssorteringen, så lev ditt liv till fullo, utan att behöva känna du ska hänga upp det på någon annan. De flesta av oss i din ålder har redan haft en man och ett hem att projektleda. Vi behöver inte en man för att kunna leva ett gott liv. Vi har, efter våra skilsmässor, skaffat oss ett liv vi är nöjda med med hobbys, vänner, aktiviteter, vi tränar och ser till att hålla oss attraktiva och fräscha. Vi behöver en man som lever samma typ av liv som oss, som kompletterar oss, inte en som vill ha en ny projektledare för att livet ska hända.
    Vi finns förresten inte på Tinder heller, vi är upptagna med att leva våra liv.

Svar på tråden Hitta ny partner efter långt förhållande