• Torna

Tappar så mycket hår! Hjälp!!!

Jag får panik..! 6 mån efter förlossning och jag har nu tappat MER än hälften av mitt hår. Det har aldrig någonsin varit så här tunnt och jag bara fortsätter att tappa det.

Det är enormt påfrestande, även sambon tycker att det är riktigt jobbigt eftersom det ligger hår ÖVERALLT!! Till och med ute på brevlådan satt hårstrån. Jag orkar inte detta längre,  har pågått i över 3 månader. Har ringt vc men har inte tid förrän mitten av maj.

Snälla, hjälp mig. Alla tips som får det att bli bättre är välkomna. Delammar, äter tillskott av järn och c, d, e-vitamin. 

• Svar på tråden Tappar så mycket hår! Hjälp!!!
  • Anonym (P)

Kolla sköldkörteln. Vid hypotyreos kan man tappa hår.

• Anonym (Klippet)

Mycket vanligt efter man fått barn. Som gravid tappar många mindre hår och när man sen väl fött tappar man allt det där håret man skulle tappat som gravid. Det kommer tillbaka. Jag tappade också hälften sen jag fått mitt andra barn. Fick klippa av en rejäl bit för det var så tunt. Men efter ca 6 månader slutade jag tappa hår och det kom tillbaka. Så ha tålamod- det kommer. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Psss)

Jag tappade knappt ett hårstrå under hela graviditeten och amningen (i vanliga fall tappar man ju ändå en del hårstrån om dagen). Men sedan, några veckor efter att jag slutat amma...
    Ja då ramlade väl allt av som skulle ha ramlat av i vanliga fall. Såg jätteful ut. Men sedan normalställdes allt som tur var.

Svar på tråden Tappar så mycket hår! Hjälp!!!