Behålla barnet eller inte...
Hej!
Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt andra barn. Sonen är nu 1 år och 4 månader. Min sambo har alltid sagt att han vill ha fler barn och såklart leva tillsammans med mig. Vi har skyddat oss med kondom då och då under sex, men verkligen inte alltid. Vilket nu har resulterat i att jag blivit gravid. Jag tycker att bara tanken på abort är jobbig och vill inte göra det. Sambon dock är väldigt skeptisk och inte alls med på banan med ett till barn just nu. Detta på grund av att jag har ca 2 år kvar på mina studier, han har dock ett fast jobb med bra betalt. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra eller tänka, vill verkligen ha barnet men han är så tveksam och tänker enbart på alla problem. Så som ekonomi just på grund av att jag studerar och min SGI ligger i botten.
Jag vill verkligen ha stödet från min sambo och det känns så jobbigt att han inte är glad över graviditeten. Så jag vet inte vad jag ska göra.. vill verkligen behålla, sambon säger att det är helt upp till mig då det är min kropp det handlar om. MEN ändå kan jag inte släppa känslan av att allting kopplat till denna graviditeten är ett problem för honom.. som om jag har "lurat" honom till ett barn.
Någon annan i liknande sits? Hur har ni gjort?