• Daimstruten

Bäste presenten för mat- och historieintresserad?

Jag skulle behöva tips på present till en 50-årig man som gillar god mat och historia. Han bor i Sthlm och jag vet att han äter en hel del ute så skulle behöva nåt lite speciellt. Nånstans strax utanför Sthlm funkar också.

Det finns diverse upplevelsepaket så vore bra att få höra från nån som varit på nåt liknande som man tyckte var riktigt bra. Är så klart bra att höra om nåt var dåligt också så man undviker det. 

Tänkte mig en budget på 1000-2500 kr så man kan köpa ett presentkort för två pers så han kan ta med sig frugan eller en kompis.

• Svar på tråden Bäste presenten för mat- och historieintresserad?
  • EnAnonumius

Finns ju detta.

Smaka på historien: 
    Mat och dryck från historiska tider.. Ligger i Stockholm.  Det handlar om Svenska mat och drycker av historiska tider.

649kr för en pers.

https://www.upplevelse.com/smaka-pa-historien

Kan ju passa en man som gillar både mat och historia.  Och det ligger ju också inom det du ville lägga i pengar.

Bara en idé så...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2023-04-07 19:05:20 följande:

Finns ju detta.

Smaka på historien: 
    Mat och dryck från historiska tider.. Ligger i Stockholm.  Det handlar om Svenska mat och drycker av historiska tider.

649kr för en pers.

https://www.upplevelse.com/smaka-pa-historien

Kan ju passa en man som gillar både mat och historia.  Och det ligger ju också inom det du ville lägga i pengar.

Bara en idé så...

Plusa på kokboken "Järnspisar, hackekorv och tabberas" också, så blir det perfekt.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (tips)

Är det för långt att åka till Vadstena?  (det ligger ju inte nära Stockholm, jag vet :) ) 

Det är dyrare än din budget men kan inte låta bli att tipsa ändå: 

Det är toppen på klosterhotellet! Maten helt superb. Bokar man "Klosterpaket" ingår drink i vinkällaren innan maten, och då får man platsens hela historia berättad för sig, innan man sen går upp till restaurangen + övernattning ingår och rummen är så härliga (jag har bott där 2 ggr). 

Där finns också Klosterkyrkan där man kan gå in och titta, samt hela orten är ju gammal och full av gamla byggnader. Man kan besöka Vadstena slott också, allt ligger inom promenadavstånd från Klosterhotellet. 

Svar på tråden Bäste presenten för mat- och historieintresserad?