Tips hård i magen, tidigt gravid?
söker tips på hur jag kan få igång min tröga mage?
är gravid i v 6, någon som har något super bra tips som fungerar för er? Gärna långsiktigt.
söker tips på hur jag kan få igång min tröga mage?
är gravid i v 6, någon som har något super bra tips som fungerar för er? Gärna långsiktigt.
Är du redan hård i magen och det är stopp så skulle jag rekommendera klyx. Det som är fast Måste ju komma ut. Och framåt rekommenderar jag 1-2 påsar movicol varje morgon. Kan ta på kvällen också om du behöver. Jag fick detta tips och det är det enda som har funkat. Haft extremt problem med magen under graviditeterna. Det har varit det värsta av alla krämpor jag haft :D
Lycka till!
Movicol var det som funkade för mig också!
Tack för tipsen 😍
Päron (mjuka) och fiberrikt bröd har funkat för mig! Blir tråkigt i längden med samma bröd varje morgon men absolut värt det. O päron kan man varva med kiwi om man vill. Och dricl mycket vatten! Movikol är inte jättegott och jag var tvungen att ta full dos för att få någon effekt, så det var inte jättekul.
Sedan funkar broccoli när min 3 årings mage är hård så det rekommenderar jag också.
Hej! Katrinplommon är jättebra och naturligt laxerande, funkar jämt! Lycka till.
Katrinplommon, två vid frukost, två vid lunch, två vid middag eller torkade aprikoser i samma mängd. Det var råd jag fick av barnmorska en gång i tiden.