• AnnaPannas

någon som kan avläsa blodprov inför kub?

Hej allihopa, jag har fått svar på mina blodprov inför kub. 

vad jag förstått så ska det omvandlas till MOM men det vet jag inte hur man gör, jag har fått svar i (IE/L) 

hcg beta - 231,2 IE/L
    papp-a - 0,659 IE/L

dessa prover skiljer sig från mina tidigare graviditete. hcg är dubbelt så högt och papp-à dubbelt så lågt. Vilket jag förstått indikerar på att Fostret har hög risk för trisomi 21.. 

någon som kan omvandla till mom ? Eller kan förklara om mina siffror är katastrofala ?
    är väldigt orolig då det är 2 veckor kvar till kub.. jag förstår att ultraljudet måste göra först för att få en helbild men siffrorna verkar inte så bra..

hoppas någon kan svara och varit med om samma med lycklig utgång. 

Kub papp-a hcg
  • Svar på tråden någon som kan avläsa blodprov inför kub?
  • Cereal Killer

Det är inte bara att omvandla hur som helst, utan man ska dela med medianvärdet av de prover som analyserats på det laboratorium som tagit provet, för just den vecka du befinner dig i. 

Jag håller med dig om att proverna verkar avvika lite, men du får komma ihåg att detta i så fall enbart innebär en riskökning, inget definitivt och för att få en pålitlig riskuppskattning så behövs nackuppklarkingstestet. 

Om du vill så kan du ju ringa och prata med dem. Kanske är det möjligt att få en snabbare tid för ultraljudet. 

Svar på tråden någon som kan avläsa blodprov inför kub?