sury skrev 2023-04-04 14:18:09 följande:
Min yngsta dotter död förkla mig.
Hej.
Jag vet inte mer vem jag ska prata med eller göra för att få kontakt med min yngsta dotter.Jag vill börja berätta från början och hoppas att få råd eller feedback för ni som har samma situation.
Jag växte upp är ett land där att slå skrek är en del av det hårda uppfostran (DÅ när jag växte upp på 60-70talet)men det kan hända även idag oxå men idag blir man anmäld till social myndigheten.
Jag vill oxå berätta att jag blev bortgift när jag var 14 år på en man som var 35 år som tänker och bettet sig som 10 åring.Min stora syster och stora bror vad det som inblandade av detta då min pappa gick bort när jag var i 13 års ålder..De tog bort min chans att kunna ha ett bra liv för att den händelsen har följt med mig
bara Trådstarten kryllar av ursäkter. Är du intresserad av att ha en relation med din dotter så spelar det ingen roll vad du själv har blivit utsatt för. Det enda som spelar roll är hur du agerar. Ta itu med din uppväxt hos psykolog, börja inte med bortförklaringar eller fokus på dig.
om du lyckas få kontakt med henne, lyssna på anledningen till varför hon reagerar så starkt. Bekräfta hennes känslor. Ta dig tid att fundera på det hon säger, empatisera och bekräfta hennes känslor. Föreslå inte att ni ska "vända blad" eller "gå vidare" acceptera att hon/ni har haft det i ett liv och utgå från det. Ta ansvar för dina aktioner, börjar du med ursäkter så läggs ansvaret över på henne att hon ska empatisera. vilket också innebär att hennes upplevelse hamnar i andra rummet.