• Hejida1989

    Skulle ni tveka på lämna era barn till kompisar som har en schäfer hemma?

    Tänker om det är så att ni känner att nä dom har en schäfer hemma så då undviker vi helst den kompisen typ.
    är sugen på köpa schäfer men vill absolut inte det ska påverka våra barn på 2-6 års kompilatets 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tveka på lämna era barn till kompisar som har en schäfer hemma?
  • Anonym (Jag)

    Det beror på många faktorer men mest av allt hur hundvan du är. Att du frågar får det att låta lite oroväckande.

  • Anonym (Hmm)

    Håller med föregående. Du framstår inte som en trygg hundperson om du måste ställa frågan. Utöver det är det omöjligt att säga innan man har träffat hunden och ser hur den hanteras av ägaren, men i grund och botten skulle jag undvika en person/familj om de skaffar schäfer.

  • Hejida1989

    Det jag menar mer är man vet inte så mkt mer förutom att det bor en schäfer där Och inte hur snäll hunden är eller så utan just att vi har en schäfer hemma och ditt barn ska hem till oss att leka typ. om det spelar någon roll om det är en familj med schäfer eller om det är en familj med en typ golden retriver 

  • Anonym (Schäfermatte)

    Ha ha näe varför? Jag växte upp med 3 och har haft 2 egna. 

  • Hejida1989
    Anonym (Schäfermatte) skrev 2023-04-03 23:04:36 följande:

    Ha ha näe varför? Jag växte upp med 3 och har haft 2 egna. 


    Nej men tänker mer på ryktet en schäfer ex har, många kanske inte har varit i kontakt med en sån ras och då känner att nej där vill vi inte lämna vårat barn för dom tror hunden är livsfarlig typ. 

  • Anonym (Hmm)

    Att ha haft flera hundar i sitt liv är inte samma sak som att man är en bra hundförare. Dessutom är schäfer en ras som man inte bara kan sköta med vänstra handens lillfinger direkt.

  • Anonym (Jag)

    Få personer lämnar väl sina 2-6åringar hos någon bara sådär? Hårdbevakat som alltid med djur för djurens och barnens skull.  Hunden kan man stänga in.

  • Xlr8

    Omgås primärt i hundkretsar, där alla har eller haft flertalet tjänste hundar dom tränat själva så även jag.
    Känner dock bara folk med malis, men det spelar nog mindre roll vilken ras dessa har. Dom kommer vara betydligt mer lydiga än ungar generellt är.

  • LFF
    Hejida1989 skrev 2023-04-03 23:07:26 följande:

    Nej men tänker mer på ryktet en schäfer ex har, många kanske inte har varit i kontakt med en sån ras och då känner att nej där vill vi inte lämna vårat barn för dom tror hunden är livsfarlig typ. 


    Schäfrar har typ inte haft dåligt rykte sen 90-talet. Så vad är det för "dåligt rykte" du tänker på?

    Det enda som kan få mig att inte släppa iväg mina barn till någon med hind är om hunden rent generellt är sjukt ouppfostrad. 
Svar på tråden Skulle ni tveka på lämna era barn till kompisar som har en schäfer hemma?