• Um Hamza

Jag har noterat ett par saker som förändrats på Tradera

Det är mycket svårare att sälja saker, även fina märkessaker som man betalat mycket för och kanske är nya. Jag har tex lagt ut grejer som jeans från replay och marc o polo, och nya kläder feån desigual med lappar kvar. Lagt ut för en kr och inte ens fått det. 
    Sen det andra jag noterat är att folk alltid struntar i att lämna omdöme. Varför? Jag lämnar alltid direkt, även om jag vet att många säljare väntar in ett omdöme innan de ger ett, jag vill bli klar. Fler som noterat detta?

• Svar på tråden Jag har noterat ett par saker som förändrats på Tradera
  • BuoBä

Jag tror det är portot som delvis avskräcker folk. Även med lågt startpris så tänker i alla fall jag på hur mycket jag totalt kan tänka mig att betala, inklusive porto. Ofta äter portot upp så stor del att jag inte ids bjuda för jag tänker att någon ändå kommer bjuda över. 
    Sen finns det andra sätt att köpa där man vet att man får varan direkt, tex Facebook-grupper. Det är enklare än att behöva vänta i en vecka eller mer, och så kommer ändå någon annan och lägger högre bud precis innan annonsen går ut. 

• Spökplumpan

Ja, jag har jättesvårt att sälja ett par ovanliga Tommy Hilfiger-byxor, både på Tradera och Vestiaire. Jag vill inte gå hur lågt som helst heller. Jag lämnar omdöme så fort jag har fått produkten, men inte innan. De flesta brukar ge mig omdöme, men det kanske är vissa som inte använder Tradera så ofta, så det har gått de förbi. Kan man så bör man ge omdöme. Sen ska man inte slänga ut negativa omdömen om det inte är något riktigt dåligt, då ger jag ingenting alls isf. 

Svar på tråden Jag har noterat ett par saker som förändrats på Tradera