• Majsolen

Namnet Otis

Är namnet Otis populärt där du bor? Vi vill ha ett originellt namn som inte varenda unge heter och funderar på att ge vår son namnet Otis eller Bruno. 

• Svar på tråden Namnet Otis
  • Erkki
    1 112 personer har Otis som tilltalsnamn

Förnamn

1 112 män har Otis som tilltalsnamn

Totalt 1 438 män har Otis som förnamn

Totalt 8 kvinnor har Otis som förnamn

• Erkki
    1 966 personer har Bruno som tilltalsnamn

Förnamn

1 966 män har Bruno som tilltalsnamn

Totalt 4 724 män har Bruno som förnamn

Totalt 4 kvinnor har Bruno som förnamn

Efternamn

366 personer har Bruno som efternamn

Visste du att

Medelåldern för tilltalsnamnet Bruno är 40,3 år bland män

• Erkki

Visste du att

Medelåldern för tilltalsnamnet Otis är 6 år bland män

vill ni ha ett unikt namn på barn välj Bruno. Inte många vuxna som heter Otis medan Bruno finns det betydligt färre. 

• flygrl
    Erkki skrev 2023-04-03 11:00:14 följande:

Visste du att

vill ni ha ett unikt namn på barn välj Bruno. Inte många vuxna som heter Otis medan Bruno finns det betydligt färre. 

Är det inte tvärtom enligt din statistik? 4724 heter Bruno medans bara 1438 heter Otis så betydligt färre heter alltså Otis. Jag har också mött fler Bruno än Otis (jag har faktiskt aldrig stött på nån Otis).

@TS: Otis är m a o mer unikt men jag hade iaf valt Bruno då det är finare imho. 
    Lycka till med namnvalet!
  • Maymom

Jag tänker också hiss och rulltrappa när jag ser Otis.

vet ett barn som heter otis, inget som heter Bruno.
    Det fick en liten ökning efter filmen Encanto, men det är många fler som döps till otis än bruno.

• trollhona
    Majsolen skrev 2023-04-03 10:38:19 följande:
    Namnet Otis

Är namnet Otis populärt där du bor? Vi vill ha ett originellt namn som inte varenda unge heter och funderar på att ge vår son namnet Otis eller Bruno. 

Jag känner två Otis, 6 och 2 år. (Men bor i Stockholm så det är ju mycket folk)
    Så Bruno är nog mer unikt bland den åldern. 
  • Erkki
    flygrl skrev 2023-04-03 11:47:15 följande:
    Är det inte tvärtom enligt din statistik? 4724 heter Bruno medans bara 1438 heter Otis så betydligt färre heter alltså Otis. Jag har också mött fler Bruno än Otis (jag har faktiskt aldrig stött på nån Otis).

@TS: Otis är m a o mer unikt men jag hade iaf valt Bruno då det är finare imho. 
    Lycka till med namnvalet!
    Jo fast de är vuxna medelåldern för de som heter Bruno är över 40?år dvs många är vuxna. 

Otis har en medelålder på 6 år dvs de Flesta som heter Otis är barn dvs inte ett så unikt barnnamn. 
  • Erkki
    Erkki skrev 2023-04-03 17:19:05 följande:
    Jo fast de är vuxna medelåldern för de som heter Bruno är över 40?år dvs många är vuxna. 

Otis har en medelålder på 6 år dvs de Flesta som heter Otis är barn dvs inte ett så unikt barnnamn. 

1100 st har Otis som tilltalsnamn med en medelålde på 6 år

1966 st har Bruno som tilltalsnamn med en medelålder på 40 år. 

Så jag skulle gissa att typ alla är barn som heter Otis för att få en så låg medelålder. 

• flygrl
    Erkki skrev 2023-04-03 17:19:05 följande:

Ah ok, nu förstår jag hur du menar. Du har deffo en poäng där!
    Sen är det väl så att jag levat hela mitt liv i en stadsdel där det knappt bor några svenskar och här har jag aldrig stött på Otis medans Bruno förekommer och särskilt bland såna med latinamerikansk bakgrund som jag själv. Så mitt perspektiv kanske blir lite skevt ändå. Sorry!
Svar på tråden Namnet Otis