• Teodor2012

Misslyckad sterilisering & IVF

Jag och min man har försökt att få barn i över ett år nu. Han har två barn sedan innan och jag har ett. 

För några år sedan innan vår relation så valde min man att sterilisera sig då han och hans dåvarande inte önskade fler barn tillsammans. Dock så blev det en misslyckad sterilisering och läkarna hittade efter ingreppet livsdugliga spermier hos min man. Han blev erbjuden att genomföra ingreppet igen men tackade nej pågrund av att han tyckte det var alldeles för smärtsamt.

I vår relation ville min man först inte ha några barn, men efter en tid tillsammans så ändrade han sig. 

Nu har vi försökt i över ett år utan resultat och vi har påbörjat en fertilitetsutredning. De första testerna visade sig att jag hade en låg äggreserv tyvärr. Men jag har fått klartecken att dom kommer skicka upp en remiss för att vi ska få genomgå IVF. Alla tester kommer genomföras på en privat gynmottagning där jag går.

Men nu ska min man in på undersökning, med allt vad det innebär, och jag undrar om dom kan neka oss IVF pågrund av att han tidigare genomgått en misslyckad sterilisering? 

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Svar på tråden Misslyckad sterilisering & IVF