• 123lllllll

    Återfall kolik SNÄLLA svara

    Hej
    Har en dotter på 9 veckor som haft. Kolik sen hon var 3 veckor. Vi testade allt inget hjälpte förutom akupuntur som lindrade det en hel del. Den senast veckan skrek hon inte och vi trodee att de börjat gå över men så blev hon förkyld och vi år tillbaka till ruta 1 hon gallskriker svårt att sova osv. Är det någon som varit med om att koliken kommit tillbaka i samband med förkylning??  I såfall grät dem lika mkt som innan och hur länge höll de sig??? Det känns som vi går under vi har två andra barn att ta hand om. Alla mina tre barn har haft kolik och svår sådan när dem skriker skriker dem sig blåa och det är alla deras vakna tid Gråter är det någon som testat det recepbelagda 
    dicykloverinhydroklorid?? Hjälpte det blev det några biverkningar???

  • Svar på tråden Återfall kolik SNÄLLA svara
  • Pajama

    Oj, jag har inga svar att ge, bara medkänsla. När försvann koliken för dina äldre barn?


    Min äldsta hade kolik tills jag slutade med all mjölk, tror att det var mjölkprotein. Ammar du? Vad får hon för mat?
  • trollhona
    123lllllll skrev 2023-04-02 21:15:22 följande:
    Återfall kolik SNÄLLA svara

    Hej
    Har en dotter på 9 veckor som haft. Kolik sen hon var 3 veckor. Vi testade allt inget hjälpte förutom akupuntur som lindrade det en hel del. Den senast veckan skrek hon inte och vi trodee att de börjat gå över men så blev hon förkyld och vi år tillbaka till ruta 1 hon gallskriker svårt att sova osv. Är det någon som varit med om att koliken kommit tillbaka i samband med förkylning??  I såfall grät dem lika mkt som innan och hur länge höll de sig??? Det känns som vi går under vi har två andra barn att ta hand om. Alla mina tre barn har haft kolik och svår sådan när dem skriker skriker dem sig blåa och det är alla deras vakna tid Gråter är det någon som testat det recepbelagda 
    dicykloverinhydroklorid?? Hjälpte det blev det några biverkningar???


    Prova följande:
    Bärsele och öppen tröja, hudkontakt så ofta som möjligt
    Ta bort d-dropparna en period
    Ha barnet upprätt mer än liggande.

    Ammar du? Undvik själv att äta stark mat som kan ge upphov till magproblem hos henne
  • Namaste84

    Min son hade också kolik i fyra månader det var hemskt, jag tog bort D dropparna med olja och körde vattenbaserade . Minifom tyckte jag inte hjälpte.. han svalde en del luft under matningarna sen bytte jag flaska också då blev det STOR skillnad. När han inte svalde massa luft.  Ammar eller flaskar du? 

Svar på tråden Återfall kolik SNÄLLA svara