• isabel70

    Blödningar under missfall?

    Hur blir blödningar under missfall? Är orolig att jag har fått missfall, hade bruna flytningar i några dagar & när jag trodde det var över fick jag en blödning. Efter den blödningen har jag inte blött någonting & hade även inte ont då jag fick den? har läst att man blöder ungefär som en kraftig mens men menas det att man blöder ungefär en vecka & sen minskar det eller kan det räcka med bara en blödning? 
    Kan tillägga att jag är i vecka 8.

  • Svar på tråden Blödningar under missfall?
  • svansmamman

    Jag har haft tre missfall och alla har börjat olika. Vid den första fick jag lite molvärk och kort därefter började jag blöda, jag blödde bara en dag. Vid det andra missfallet blödde jag bara en dag eller två, kände ingen direkt smärta. Vid det tredje missfallet blödde jag under en veckas tid (det började som rosa flytningar och ökade successivt under veckan), då hade jag ingen smärta alls förens sista dagen då jag blödde ut en klump. När den väl var ute försvann all smärta. 


    Missfall kan te sig så himla olika, så det är svårt att säga vad det kan tänkas vara för dig. Förutom missfall finns även MA. Vissa blöder också under en graviditet utan att något är fel, så det kan lika gärna vara en helt ofarlig blödning. 


    Har du tidigare tagit något digitalt test med veckoindikator? Det är annars ett ganska enkelt sätt att själv följa om HCG (dvs gravidhormonet) stiger eller ej. Man får oftast inte så mycket hjälp av vården, men jag har lyckats få provtagning med ett par dagars mellanrum. Vid en normal graviditet fördubblas HCG varannan dag, om fördubbling inte skett kan det vara tecken på att något är tokigt. 


    Jag håller alla tummar för att det inte är någon fara och jag finns här om du vill bolla eller ventilera! ❤️

  • SailorMoonshine

    Hej, va tråkigt för dig att du fått blödning, det skapar sån oro och man vill ju bara veta om allt är bra eller inte.. jag vet att det inte finns något solklart facit på frågorna.
    -Vid min första graviditet hade jag nån liten brun flytning tidigt kanske i v 6. Inte ont eller så. Blev heller aldrig en blödning. Var jätteorolig ändå, ringde bm som sa att det är vanligt osv. Var på inskrivning och flera bm-besök och sen var det dags för kub i v 13. Då upptäcktes att den hade dött i v 7, ett missed abortion alltså, min kropp körde på som vanligt och trodde den var gravid ännu men i själva verket hade jag burit runt på denna döda i 7 veckor. Blev så besviken på min kropp, att den lurat mig, inte förstått osv.. jobbig historia det där med andra ord...hade tid 1 vecka senare för att få hjälp att sätta igång missfallet men 2 dagar innan den tiden var det som nån stack hål på en ballong och jag började jag störtblöda! Inga smärtor eööer så men en så kraftig blödning att jag fick åka in akut för det bara forsade. I blödningen var det massa klumpar mm ursäkta detaljerna, men kroppen hade ju fortsatt graviditeten så det fanns mkt blod/slem/vätskor som skulle ut.
    -Nästa graviditet vågade jag inte lita på något och hade svårt att bli glad över att va gravid. Förväntade mig det värsta osv. Så i v 7-8 fick jag väldigt ont plötsligt, sen efter en stund kom en stor blödning. Jahapp, det var det nu blev det missfall igen då jävla skit tänkte jag. Hade ett tidigt ultraljud inbokat några dagar senare så jag gick på det för att få missfallet konstaterat men istället pickar det på ett hjärta!!! Idag är det pojken 1 år och 8 månader och allt gick bra med den graviditeten trots allt.
    -Sen har jag haft 1 tidigt missfall i v 5-6 där jag fick som mens utan smärtor, jag blödde i 1 vecka och inte en massa klumpar osv. Då blev jag ändå lite glad/stolt att kroppen förstod och skötte allt själv den gången.
    -Sen har jag efter det haft ett missfall i vecka 9 och då blödde jag inte ens i en vecka och det var också som en mensblödning och inga klumpar. 
    -Nu är jag gravid för 5e gången och är i v 17. 

    Jag hoppas att du kunde få nån nytta i det jag skrev och att jag inte bara skapade mer oro för dig.
    Jag hoppas det går bra för dig, önskar dig all lyckaHjärta
    Styrkekram

  • SunnyP

    Under min senaste graviditet fick jag en morgon i vecka 8 rosa/rött på pappret, var helt förstörd eftersom det var min fjärde graviditet och jag aldrig haft minsta lilla missfärgad flytning under mina tidigare graviditeter. Allt visade sig vara ok, jag fortsatte blöda till och från till vecka 12. ibland var det brunt, ibland rann det verkligen klarrött eller mörkt blod när jag var på toaletten och det var galet stressande. Jag hade ett hematom som var ofarligt för bebisen som nu är 9 dagar gammal. Min läkare sade att i ca hälften av fallen med blödningar tidigt i graviditeten så är det ofarligt men man kan egentligen aldrig veta säkert innan man gör ett vul/ul. Hoppas att allt går bra. 

Svar på tråden Blödningar under missfall?