Tips på mellannamn
Behöver hjälp med ett fint och passande mellannamn till vår son Vide. Tar tacksamt emot förslag.
Behöver hjälp med ett fint och passande mellannamn till vår son Vide. Tar tacksamt emot förslag.
Man kan inte ta mellannamn i Sverige längre.
Med tanke på att det tidigare inlägg sa stämmer och dubbla efternamn ska bestå av föräldrarnas efternamn så gissar jag mig till att du kanske inte menar mellannamn utan det man brukar kalla andranamn, dvs förnamn som inte är tilltalsnamn. Kan det vara så?
Ja men då menar jag andranamn! :)
Har ni inte nåt fint i släkten ni gillar? är ju lite fint att ge ett namn från någon släkting, eller nära vän för den delen.
Tänker ni att ni vill ha ett namn i samma stil eller något mer klassiskt? Har ni något namn ni funderar på? Det gör det lättare att ge förslag om vi vet hur ni tänker. 🙂
Jag är lite förvånad att ingen skojat till det redan och föreslagit - ung. 🙂 eller frågat om ni heter kvist i efternamn.
Carl är ju extremt klassiskt och funkar med många namn. Carl Vide.
Jag fastnar även lite i veni vidi vici och att man skulle ta nåt som låter som det. Typ vide Vincent.