Köpa hus utan jobb
Om man har råd att köpa hus utan att ta lån, behöver man ändå visa på inkomst då? Eller är det bara om man behöver låna?
Om man har råd att köpa hus utan att ta lån, behöver man ändå visa på inkomst då? Eller är det bara om man behöver låna?
Nej, ingen behöver veta något om din ekonomi om du betalar utan lån om du köper ett hus med äganderätt
Nej, det är bara om man ska låna till huset.
Däremot är det bra att du klarar driften och reparationer av huset, så att det inte förvandlas till ett utkylt ruckel. 🙂
(Det senare är min mardröm!) Jag tänker väldigt mycket på buffert vs husdröm, men kanske ska man bara hålla för näsan och hoppa i till sist. Lycka till!
Min kompis köpte hus som student hon hade ärvt pengarna. Det var ingen som frågade vad hon jobbade med eller bad om anställningskontrakt.
Nej, kan man casha ett hus är det ingen som frågar efter ens jobb. Jag har gjort det, jag har fortfarande inte vad folk kalla för riktigt jobb. Men som andra sagt, det är bra om du kan ta hand om det också.