• Anonym (Moa)

Stimulerat fet med progynon och lutinus

Hej. Jag är i vecka 9+0 idag. Kliniken säger jag ska sluta med alla mediciner idag, men känns såklart läskigt när man tagit dessa mediciner för att bli gravid. När slutade ni med era mediciner vid stimulerad fet? Verkar vara olika ordination trots stimulerad fet.

• Svar på tråden Stimulerat fet med progynon och lutinus
  • SunnyP

Jag skulle ha slutat i v.12 men då jag hade blödningar så fick jag fortsätta med progesteron till v.16. 

• Anonym (Moa)

Tsck för svar. Vet du varför du blev ordinerad till vecka 12? Jag blir orolig att sluta med alla mediciner redan nu. Jag har dessutom haft upprepade missfall. 

• Anonym

Jag är fet men understimulerad. 

• SunnyP
    Anonym (Moa) skrev 2023-03-31 08:45:32 följande:

Tsck för svar. Vet du varför du blev ordinerad till vecka 12? Jag blir orolig att sluta med alla mediciner redan nu. Jag har dessutom haft upprepade missfall. 

Min läkare sade att progesteronet stöttade graviditeten och att eftersom biverkningar av det är så få och en IVF process både är tuff och kostsam så kan man lika gärna fortsätta tills risken för missfall minskar. Jag fick både tabletter, vagiatorer och efter att jag började blöda även spruta en gång i veckan. 
  • Anonym (FET-barn)

Jag trappade ner Progynonet väldigt långsamt eftersom jag hört andra göra så av rädsla för missfall. Och det hade jag haft 4 stycken. Progesteron var jag ordinerad till v.13.

Svar på tråden Stimulerat fet med progynon och lutinus